Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sicket trôkvär...

Kategori: Allmänt

....det har varit hela dagen idag! Det har kommit snö, inte så att det har varit "snöväder", men det har singlat snöflingor hela tiden och så har det varit jämngrått.. Ett par plusgrader är det och det tycker ju jag är bra för är det något jag är trött på så är det kyla! Jag har inte gjort annat idag än att jag varit och handlat, tvättat, tvättat bilen, (man måste byta lort på den ibland..) Ja, det är ju inte det bästa vädret att tvätta bilen i, men det var absolut nödvändigt eftersom man knappt kunde vara i närheten utav bilen utan att bli smutsig.. Håller även på att måla ett litet runt bord, som jag köpt på IKEA för en herrans massa år sedan för under hundralappen och nu har jag bestämt, att bordet ska bli antikvitt och det ska sedan stå i gästrummet framför fönstret. Gästrummet ja...det är ett rum som det har en tendens att bli lite "lagerlokal" utav, jag har en förmåga att ställa in allt som jag inte riktigt vet var jag ska göra av, det åker in i gästrummet... Nu har jag bestämt (igen) att det ska bli ändring på det och i morgon ska jag ta mig i kragen och "rensa", ja, det finns inte sååå hemskt mycket grejor där, men de som finns vet jag ju inte var jag ska göra av så..... (Nu är ju jag kvinna och ett utav kvinnans privilegium, det är ju att ändra sig, så i morgon kanske jag har gjort det...ändrat mig alltså...) Nu så börjar det bli skymning och visst är det väl härligt, att det är ljust så pass länge på eftermiddagarna nu. Nej, nu ska jag måla en vända till... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hi, hi! Du skulle se min vind! Knökfullt!



    Förstår vad du menar ang. röntgensvaret...det är svårt..men har en känsla av att om jag inte tar reda på det själv kommer det att ta lååång tid innan jag får veta nåt!

    Ringde idag till gyn i Hudik...efterlyser sjukintyget...skulle ju inte enligt dom två läkarna blanda in husdoktorn...det skulle dom sköta om, ja dom ska ju sköta om allt..vet redan nu att dom missat viktiga saker! Bl.a. så följde det inte med en remiss till blodprovstagning, det måste jag göra 48 timmar efter kontrasten, jag äter diabetesmedicin och får INTE börja äta den innan man vet min njurfunktion efter kontrasten, men som sagt, det missade dom! Tur att dom på röntgen vet!

    Sjukintyget? Fanns inte så mycket som en journalanteckning om det! Och fru doktor har semester och den andra tomten var inte anträffbar! Tur jag ska till husdoktorn imorgon! Grrrr!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-05 | 19:19:07
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Håhåjaja, sådant har mitt gästrum också blivit, en salig röra.

    Dessutom har vi ett riktigt skräprum fullt med grejer som kan vara bra att ha.

    Jisses!

    Kramar!

    2009-03-05 | 22:42:50
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se.
  • Garbo säger:

    Haha jo så är det allt,har oxå bott på ställen med 1 rum för mycket och det sk gästrummet förvandlades alltid till lager av någon outgrundlig anledning ;)



    /Kram o ha en fin helg

    2009-03-06 | 09:01:28
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Håller med dig; kan kosta mer än det smakar att anmäla...men man kan ju skriva o påtala utan att anmäla...får se hur jag gör sen.

    Vet du, nyss ringde läkaren från Hudik! Jag blev så himla paff att jag glömde bort att fråga om röntgensvaret!!!!! Fast jag tror inte dom hunnit få det ännu heller....

    Kramen på dig o ha en skön fredag!

    Ragnvi

    2009-03-06 | 09:45:02
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Vilken tur, att jag inte har en vind!

    Förstå, va grejor det skulle samlas där, jag har nog varit en hamster i mitt förra liv...

    Att påtala fel och brister, det kan ju rimligtvis inte medföra att man ska bli sämre bemött, men vem vet..?

    Ha dé!/Kram



    TT:

    "Bra att ha grejor"...det har jag en massa utav så det är ju tur, att vi inte har större hus än vi har..

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Man kanske har för lite gäster..

    Ja, om man hade gäster ofta, då kunde man ju inte ha gästrummet som lagerlokal..eller?

    Ha dé!/Kram

    2009-03-06 | 10:49:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: