Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ska det aldrig ta slut på...

Kategori: Allmänt

..snön..!! Nu snöar det IGEN! Jag blir så trött, trodde ju att det skulle töa bort det som redan finns, men.. nej då! Det är visserligen en halv grad varmt, men ändå... Jag ska alldeles strax åka och hämta sand vid kommunens depå för det kommer att behövas, eller...det behövs redan nu... I går när de små kungligheterna var här så ringde maken/morfar och vi pratade med honom alla tre (högtalartelefon) och det var så gulligt när lilla prinsessan sa hejdå, då fick ju morfar den "obligatoriska" pussen och så ropade hon...morfar..kärlek!! Det var hennes sätt att tala om att hon älskar sin morfar, även fast han är borta så ofta och att hon längtar efter honom. Hon frågar varje gång vi parkerar utanför vårat hus om morfar är hemma och nio gånger av tio svarar jag nej och då säger hon alltid...åhhhhhhhhhhhh..varför är han aldrig hemma..?! Jag vill att min morfar ska vara hemma.... Men, lillprinsen, "snusförnuftig" som han är förklarar för prinsessan, att morfar han måste vara borta och jobba för att tjäna pengar så att vi kan åka till honom... Ja, det ligger ju lite sanning i det.. Nej nu ska jag hämta sanden.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    men du, det är väl lika bra att skiten ramlar ner nu då, så våren kan komma sen! Det sägs ju att det behövs den blöta snön för att tina upp den gamla hårda, så vi säger väl det!

    Sparken däremot får snart vila sig för säsongen, nu får jag nästan bära den bort till skogsvägen innan jag kan sparka, och det är allt lite besvärligt med en hund i koppel också...

    Kramen

    2009-03-10 | 19:18:55
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ingrid säger:

    Det har visst varit lite snö överallt i vårt avlånga land, fast här är det ingen snö och det är skönt.

    Hela 7,3 grader varmt härligt

    Kram Ingrid

    2009-03-10 | 20:07:22
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Ja nu e det nog! herregud vi har säkert mera snö än dom i fjällen!!

    Trodde det skulle bli kortvarigt men det har snöat sen igårnatt och tycks inte sluta heller...



    Ja man får kura inne med en balja kaffe och kanske en god bok el nått,våren är ju trots allt bara runt kröken el nått ;)



    /Kramar!

    2009-03-11 | 08:46:45
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Det är ju lika varje år, man vill att våren ska komma, fast det inte är ovanligt med snö i mars så blir man ändå förbaskad..

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Välkommen!

    Såg, att du bor "neröver" och där är det väl vår i sikte antar jag eftersom det är så pass varmt...

    Ha dé!Kram



    Garbo:

    Snö, snö, snö....nu räcker det tycker jag!

    Men..till helgen ska det visst bli varmgrader och sol....

    Ha dé!/Kram

    2009-03-11 | 09:36:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: