Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tjejer kan...

Kategori: Allmänt

...snacka.. Ja, vi pratade och skrattade i sammanlagt åtta timmar i lördags! Tänk, att man kan ha så mycket att prata om egentligen, det var nog inte tyst i mer än en sekund... Vi åt gott och vi drack gott så det var perfekt allting! Igår var lilla prinsessan här hos mormor några timmar, lillprinsen skulle iväg med modern och klippa sig och det var dags att "separera" de små liven från varandra ett litet tag, de har haft sportlov och började gå varandra på nerverna, om man så säger... Vi hade det jättemysigt prinsessan och jag och vi åt hennes favoriträtt till lunch...pannkaka! Fick hon bestämma så skulle det serveras pannkaka minst en gång per dag sju dagar i veckan.. I dag så har de varit till förskola/dagis och det smärtar ett mormorshjärta att höra, att lillprinsen inte mår bra på fritids, det har fått mig att bestämma mig för att hämta honom varje dag efter att förskolan är slut, det är inte meningen att pojkstackarn ska må dåligt, vilket han gör när han är där. Jag har pratat med honom idag om hur jag tänkt och han tyckte, att det lät bra och vi testar väl, få se hur det blir... Här hos mig har det snöat lite hela dagen, inte stora flingor, men vitt är det i alla fall... Det har blivit lite varmare och det tycker jag är bra, är sååå trött på kyla, det har vi verkligen haft denna vinter! Nu ska jag göra lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Vad skönt att han kan känna tryggheten i att ni lyssnar på honom,tyvärr kan ju ungar vara så himmlans elaka emot varann och förstår inte hur stor skada dom åsamkar genom att vara taskiga,stackars lillprinsen!

    Tror nog den el dom är avundsjuka just för att han är prins o allt,dom el den ungen som bråkar o e dum har det säkert inte lika bra hemma.



    /Kram till er alla

    2009-03-02 | 17:29:58
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Rullbullen här..hi, hi, är ju inte bara hunden som är en rullbulle!

    Håller tummarna för lillprinsen...så jäklars synd att det inte ska funka! Tur han har dig!

    Här tittade solen nyss fram! Hoppas den håller sig kvar en stund till! Men jisses vad snö vi fick inatt!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-03 | 10:24:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Tjejer kan prata som tusan ;)

    2009-03-03 | 12:55:44
    Bloggadress: http://estetmina.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Den som är värst på förskolan/fritids är en kille från annan kultur...

    Kan inte beskriva det på annat vis och jag tror ju inte att fadern tar till sig vad personalen säger eftersom de är kvinnor och på så vis blir det ju aldrig något bättre...

    Samtidigt så tycker jag att det är väldigt "flat" personal som inte gör något utan låter allt bara va...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ja, det är ju tur i oturen att jag är förtidspensionerad och kan ha honom här hos mig på eftermiddagarna, samtidigt som det är synd att han inte accepteras utav de andra som den känsliga lilla prins som han är och det är ju så, att mitt hjärta blöder...

    Du vet väl, att du har en jättego "Rullbulle"..

    Ha dé!/Kram



    estetmina:

    Mmmm...där ligger killarna i lä.../Ha dé!

    2009-03-03 | 13:06:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Annaa M säger:

    Mina barn var också besatta av pannkakor under flera år när de var yngre. Det var så praktiskt när mormor eller någon annan skulle vara hos dem när jag var borta, alla utom jag kan ju fixa ätbara pannkakor och barnen åt och var nöjda tills nästa gång vi hade barnvakt med matplikter!



    Lustigt nog försvann passionen för pannkakor ungefär samtidigt med behovet av barnvakter. Nu önskar sig bara Pojken ugnspannkaka ibland och det kan han tyvärr inte få eftersom vår gasugn är galen.

    2009-03-03 | 13:49:55
    Bloggadress: http://annaama.wordpress.com
  • åsa säger:

    Annaa:

    Gasugn, det har jag också försökt mig på, men snacka om misslyckande!

    I dag serveras det potatisplättar med bacon till de små kungligheterna, snarlikt pannkaka...

    Ha dé!

    2009-03-03 | 14:45:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej igen! Hoppas din dag blev bra idag!

    Klart jag tycker Rullbullen är finast o goast! Fast hon inte är renrasig...men det gör att hon har ett sötare ansikte tycker jag!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-03 | 21:18:41
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Paula säger:

    Vilken lycka för lillprinsen att ha dig boende i närheten ! Förstår att det är tufft att han inte trivs, är det fortfarande pga en enda annan unge?

    Jag vet inte vad som felas mig, nu mår jag bättre men någon aptit har jag inte. Med mina tretti överlopps kilon gör det inte så mycket om jag lever på påssoppa ett tag...

    Maken har tufft skift idag, han är ännu inte hemkommen. Loppan som är sjuk har i alla fall följt med ut idag, men hon äter inte heller. Billiga veckan med andra ord, hihi

    Kramen

    2009-03-03 | 21:39:49
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: