Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vinterskrud...

Kategori: Allmänt

...är det ute... Ja, det skulle väl komma snö över stor del av landet och här har det kommit några centimeter igen och kyligare är det också... Man blir ju lika besviken vartenda år när det kommer mer snö då man hoppas och tror, att det är vår.. Helgen är över och det tycker jag är bra, för nu är mina små kungligheter hemma igen, de har varit med fadern och hans sambo till Funäsdalen (sambon har föräldrarna där) och lillprinsen han har åkt skidor och det hade varit skoj tyckte han. Lilla prinsessan, hon hade åkt "lite bara" som hon sa... Gissa, om jag fick pussar och kramar igår kväll när jag var hem till dem och åt kvällsmat med dem, plättar med sylt och grädde, inte kattskit det inte! Det blev uppvisning utav kungligheterna, både ABBA och Carola fanns på reportoaren och en massa klädbyten (förstås)... Nu har de små nedräkning, lilla prinsessan har fått en ny ryggsäck och den har hon redan packat saker som hon ska ha med till England och jag har inhandlat små pysselböcker och färgpennor som de ska få så de har något att göra under flygresan. Nu håller vi alla tummar att vi får vara friska allihop så att alla kommer iväg på onsdag, vi är ju trots allt sju personer... Tittar ut, det snöar och jag måste erkänna, att det är otroligt vackert... Nu kom ekorren och knackade på (igen) så jag lär väl kasta ut lite smått och gott till honom..ja, jag tror att det är en han... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Elin säger:

    Va skoj o åka till England! Jag blir lite avis =) själv jobbar jag på att hålla Otto på marken... har fått strikta order om hopp och skutt-förbud. Gipset ska av på torsdag... hälsa England från mej! =)

    2009-03-23 | 16:20:27
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Vi hade nog en himla tur med vädret i lördags, sen har det ju bara blivit sämre! Du kommer ju att få möta våren i England du, va skönt! Fram med pumpsen och vårjackan, o så kanske du förirrar dig till någon liten shoppingmall over there också...

    Har varit på språng idag, i Smedjebacken med Loppan som skulle trimmas, hunnit med att handla lite livsnödvändigt hos Nisses också, toaborste o gardiner, hihi

    Kramen

    2009-03-23 | 16:52:38
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Elin:

    Kan förstå att det är svårt att hålla lilla Otto lugn, han är ju bara en valp och att då ha gips och vara tvungen att ta det lilla lugna...oj, oj, inte lätt!

    Jodå, jag ska hälsa till England från dig!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Ja, man kan ju alltid hoppas att det fina vårvädret som det faktiskt har varit i England fortsätter, men det ser inte så lovande ut...

    Ha dé!/Kram

    2009-03-23 | 19:19:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Jasså du har en liten ekorre som kommer och hälsar på dig, dom är för gulliga.

    det var ju skönt att barnen har haft det fint,

    Kram Ingrid

    2009-03-23 | 23:18:56
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Jadu, den ekorren...han har blivit väldigt bortskämd, men det brukar de flesta bli i min närhet..

    Ha dé!/Kram

    2009-03-24 | 08:05:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: