Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Aromrikt"....

Kategori: Allmänt

...blir det här på seneftermiddagen... Det ska ätas surströmming hos oss, det är maken och "mågan" som ska inmundiga dessa "delikatesser", vi andra, vi ska äta grillspett... Ute är det verkligen ett växlande väder, ena stunden skiner solen och helt plötsligt står regnet som "spön i backen"! Önskar alla en skön fredag! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Trots att jag numera e veggoätare så skulle jag nog hellre gå på grillspetten än surströmming!

    Provade en gång o höll på att spy fy för den lede vilken äcklig smak lika som lukten sen satt smaken i hela kvällen och jag höll på att krevera!!!

    Absolut det värsta jag smakat i hela mitt liv och kan för allt i världen inte förstå dom som äter det!!!????



    Men trots surströmmingen hoppas jag på att ni får en trivsam kväll/Kram

    2009-05-22 | 15:02:53
  • Ragnvi säger:

    Surströmming hör sommaren till! Fast jag äter det helst inte....

    Trevlig helg på dig!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-05-23 | 14:13:18
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Jill säger:

    Kan intyga om att kvällen var mer än lyckad! :)

    2009-05-24 | 15:10:11
  • åsa säger:

    Garbo:

    Kan du förstå, att om maken rapar så blir han så glá, för då smakar det surströmming..!!

    Helt sjukt!

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Det bästa med sommaren, det är ju att man kan sitta ute och äta surströmming (fast här regnade det)...

    Maken tycker att det både luktar underbart och smakar likaså...

    Ha dé!/Kram



    Jill:

    Lyckad, det är ju bara förnamnet!

    Ha dé!/Kram

    2009-05-24 | 19:39:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Åsa,e det sant!?? Hua! ;)

    2009-05-25 | 08:21:47
  • kristina säger:

    Jag håller mig nog till grillspett jag också. Testade surstömming en gång och jag gör det aldrig igen. Fy fasiken, tycker de verkligen att det är gott eller är det mer matcho(eller hur det nu stavas)?



    Ha det bra

    Kram

    2009-05-25 | 22:01:51
    Bloggadress: http://branden.blogg.se/
  • åsa säger:

    kristina:

    De som gillar surströmming, de anser att det är ett utav det allra godaste som finns och jag kan lova dig, att det inte är någon som äter det bara för att vara macho (stavningen..?)

    OM det vore någon som fick i sig denna jästa fisk utan att gilla smaken, den personen är värd all respekt i så fall...

    Ha dé!/Kram

    2009-05-26 | 08:30:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: