Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En kvinna...

Kategori: Allmänt

..i sina bästa år (klimakteriet) fryser inte och definitivit inte på nätterna! Men, det har jag gjort, jag har frusit så jag hackade tänder och tamejsjutton om inte sängen flyttat på sig också... Det om något, är ett tecken på att jag har feber och jag måste säga, att det var en enveten förkylning... Nätterna är som sagt var inte så roliga och inte det faktum, att en granne tvärs över gatan börjar såga med gersåg och spika före klockan åtta! Märk väl, att det är helg! En gång när jag påpekade just den respektlösheten för en annan granne, då sa hon, att..."de är ju akademiker"...?! Jaha, sa jag, vad har det med saken att göra? Kan man inte visa lite respekt för sina grannar för det? Jamen, sa hon, de kanske blir arga om man säger till dem... Båda mina döttrar är akademiker sa jag och de har fått lära sig att man visar respekt för andra... Ja, det är den grannen som har den där lilla rabiata Jack Russel´n som har varit ute och skällt före sju heeela helgen och jag som har sovrumsfönstret mot deras håll, jag kan hålla mig för skratt! En granne som bor flera hus ifrån ringde igår kväll och pratade lite, hon talade om att de hade hört hunden halv sju igår morse och hon undrade hur sjutton jag stod ut och jag sa som det var, att det gör jag inte! Nu till någonting positivt... Jag får hem maken imorgon och han blir hemma till på fredag, då ska han tillbaka till England igen. Det blir inte många dagar, men det är skönt att få hem honom och han tycker att det ska bli ljuvligt att komma hem. Synd bara, att det ska bli sämre väder, men känner jag honom rätt så sitter han i alla fall i trädgården och njuter, även om det regnar och är kallt.... (Kom och tänka på en sak, jag var sjuk midsommar, jul och Valborg, kors i taket att jag var frisk under påsken..) Nej, nu ska jag ta en dusch, man brukar alltid känna sig mycket bättre efter det... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Zara säger:

    Nej verkligen inte.. hugh jackman är en... puma. om man så säger. mild uttryck ;)



    2009-05-03 | 10:43:08
    Bloggadress: http://atomers.blogspot.com
  • Ragnvi säger:

    Men hej Åsa! Hoppas ditt onda snart går över; vårförkylningar har ju en tendens att vilja hålla i sig! Suck....

    Har läst ikapp lite hos dig...det är väl då själva f..en att det inte ska bli bra för lillprinsen! Hans skoltid kommer ju att bli pest o pina om det här ska fortsätta! Bombardera skolan heela tiden!!

    Och den där hunden..varför stannade inte vuxna människan och rev i åt ägarna? Men man kan ju vara hundrädd...

    Och det var väl egoistiska akademiker! Vilket svar du fick av väninnan! Ska man skratta eller gråta?!

    Kramen o tack för dina goa rader hos mig!

    Ragnvi

    2009-05-03 | 12:35:14
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Förkylningar kan visst vara envisa hör jag.

    Det var ju skönt att din man kommer hem och är hemma någon dag. Hoppas du blir frisk snart.

    Kram Ingrid

    2009-05-03 | 19:09:19
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Nämen huvva! du har då problem med dina åkommor som kommer tätt.

    Hoppas i allfall du friskar på dig fort nu när maken kommer hem o allt.



    Jag tränar mina hundar och har till o med köpt hem skällhalsband för sen grannen skrek på mina hundar har det bara blivit värre och trots att jag pratade med honom i helgen så satte han igång att vråla över stängslet på självaste min födelsedag (tack för grattis vännen) när gästerna satt o fikade,grannen tycks uppenbarligen tro han är tuff när han gapar,nått fel på karln e det ju som placerar sin lösspringande kanin på tomtgränsen och sen gapar på mina hundar!

    Ta väck kanin för det första för tomten är stor nog att ha den nånannanstans,känns som han retas...

    Mina gäster tittade upp och sa att jasså är det den dryga fan!

    hahaha fler som inte gillar karln :)

    Han e en dryg pösmunk skulle du se han skulle du förstå..



    Hoppas ni får nån ordning på JR folket.

    /Kram o krya på dig min vän

    2009-05-04 | 08:27:08
  • åsa säger:

    Zara:

    Det gläder mig,att även ni ynfgre tycker att han är värd att tittas på..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Vi får hoppas, att det löser sig för lillprinsen, annars...

    Jadu, mina grannar har ingen koll, varken på hundar eller sig själva och jag är sååå trött på dem.

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Den här förkylningen var segdragen må du tro...

    Får hoppas, att maken klarar sig..

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Din granne, honom har jag ju läst lite om och det verkar ju vara så att han enbart vill jävlas med er, vilket jag inte kan förstå, men han kanske lider av någonting (en diagnos alltså...)

    Ni gör ju i alla fall någonting åt att era hundar skäller, men det gör inte vår granne, tvärtom!

    Ha dé!/Kram



    2009-05-04 | 08:52:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Krya på dej!

    Mycket är det nu... lillen som inte får vara ifred, du som inte får vara ifred för hunden och förkylning... hoppas det löser sej till det bästa på alla håll och kanter!

    2009-05-05 | 08:26:03
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Paula säger:

    Men din stackare! Vilken tur att maken kommer hem och tar hand om dig! För det får han sannerligen göra nu, pyssla om dig, hämta varmt att dricka, se till att du har plädar om dig när ni sitter på altanen osv. Kanske kan ha fixa käket också?

    Yrsel har jag läst senaste veckan att flera bloggkompisar har drabbats av, otäckt tycker jag!

    Ja nu blev det som jag önskade, våren stannade av, och tar en paus i utvecklingen, jag vill sannerligen inte att allt ska vara utblommat till midsommar!

    Hoppas du trots allt kan njuta lite av tillvaron, kram från pörtet

    2009-05-05 | 13:32:10
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Jill säger:

    Det blir andra bullar av sen när de nya grannarna kommer till gatan :)

    Jag har då en sak från mor min.... hehe.....

    Som jag sa igår, har man betalt över 2 mille för ett hus så kommer jag inte tolerera att grannens hund förpestar tillvaron...hmmrmmrmmm...

    2009-05-05 | 18:19:18
  • Elin säger:

    Såg du Grannfejden på 3:an senast? Det handlade om hundar som skällde och störde grannarna. Tydligen så är det polisanmälan om störning som gäller... sen kan man ju föreslå att hunden har ett antiskäll halsband på sig, en del vänjer sig vid sina älsklingars oljud och är inte medvetna om att andra inte kan sortera bort oljudet... hoppas det blir tyst på hun' och att du kryar på dig snart! Kram ps mamma är orolig för dig för att du inte har bloggat på 2 dagar ds

    2009-05-05 | 22:41:54
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • Zara säger:

    hej igen!

    tack snälla för din fina kommentar! jag blev så glad!



    Hoppas du får en jättefin dag idag!

    KRAMAR!

    2009-05-06 | 09:24:06
    Bloggadress: http://atomers.blogspot.com
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Jag är på bättringsvägen, fortfarande snorig, men feberfri.

    Hundeländet...Jag får väl förlita mig på dotra, att hon med sitt temperament (rakt nedstigande led från moderns sida..) kan få grannarna att inse, hur jobbigt det är att lyssna på deras hund hela dagarna.

    Har faktiskt tänkt införskaffa ett "antiskällhalsband" och ge till dem, men...

    Ha dé!/Kram

    2009-05-06 | 09:58:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: