Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En "paradhandduk"..

Kategori: Allmänt

...har jag i köket och den har jag tvättat idag och jag kan inte annat än le... Min älskade lilla prinsessa, hon är jätteduktig att torka händerna efter att ha "tvättat" dem, men hon torkar aldrig på handduken utan på "paradhandduken" och den, den har fläckar som aldrig kommer att försvinna.. Jag är så "knäpp", att jag tycker att det är charmigt med dessa fläckar för jag kommer ju alltid att tänka på henne när hon var tre-fyra år och var sååå duktig att torka händerna! Att "paradhandduken" har styva 100 år på nacken, det gör inget utan nu finns det minnen kvar på den som jag kan visa lilla prinsessan när hon blir äldre och hon i sin tur kan visa och berätta för sina eventuella barn om hur duktig hon var när hon var liten.... Jag har alltså tvättat vittvätt och hängt ut, det har blåst som sjutton så tvätten är torr och inplockad redan ("paradhandduken" är struken och åter på sin plats). Har tvättat köksfönstren och bytt till lite mer "somriga" gardiner så nu är jag ganska mör... Nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen hade jag tänkt, men... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Trevlig med minnen som man blir glad av.

    Kram Ingrid

    2009-05-14 | 18:23:26
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Låter underbart sommrigt m tvätten fladdrandes i solen o sommargardiner,ser nästan reklamen framför mig :)

    Du e som jag,ler åt det,visst sjutton ska man vårda sina minnen :)



    Ha en fantastiskt fin helg!

    /Kram från Garbo on the job

    2009-05-15 | 09:38:36
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, visst är det!

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Ler varje gång jag ser skrapmärkena på rumsbordet efter byrackans klor då han försökte sno godis ur skålen...

    Ha dé!/Kram

    2009-05-15 | 09:49:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Elin säger:

    Tiden går så otroligt fort!



    Skönt att hänga tvätten ute! Det doftar ju sååå gott om tvätt som hängt ute...



    Otto ska åka på utställning imorgon =) han är fin den lilla grabben... men petar i maten varannan dag. Han växer så mycket just nu så han är för trött och ointresserad av mat...

    2009-05-15 | 09:54:16
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • SoP säger:

    :-) Som mina kattrepor i köksbordet- som du har efter Byrackan med såg jag nu i kommentaren- :-)

    2009-05-15 | 22:56:43
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    Elin:

    Ja, lilla Otto är jättefin och sååå go!

    Hoppas det gick bra på utställningen..

    Ha dé!/Kram



    SoP:

    Jadu, det finns repor lite här och var efter vår älskade byracka, men det är bra tycker jag för då finns han med oss hela tiden.

    Ha dé!

    2009-05-17 | 09:55:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: