Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Grattis...

Kategori: Allmänt

..Norge! Tycker att det var roligt att Norge vann igår och gissa, om det kommer att vara mer hysteriskt än vanligt där idag, det är ju 17 maj också! Är lite avundsjuk på norrmännen och deras 17 maj firande.. Se bara på oss Svenskar, hur "tamt" vi firar vår nationaldag, den har ju visserligen blivit en röd dag, men.... Ute är det jättefint väder, det blåser inte och solen skiner och jag har nyklippt gräsmatta och det känns så skönt.. Yngsta dottern med pojkvän är hemma i helgen och de har klippt, trimmat och rensat och jag har suttit som en "pascha" och tittat på! Nejdå...jag har stått för förplägnaden och servat med både mat och dryck och som jag sa...de behöver ju inte gå till gymet... En granne sa till mig igår, att...du har det bra du, som har andra som fixar åt dig i trädgården och då blev jag först ledsen, sen blev jag förbannad och talade om, att jag inget högre önskade än att jag skulle kunna göra allt själv, men som jag också sa, "du är bara avundsjuk tror jag"... Att inte folk fattar, att jag blir ledsen och sårad när de kläcker ur sig sådana saker, inte f-n skulle jag låta någon annan sköta "mitt" om jag kunde göra det själv.. Talade om för maken idag vad grannen sagt igår och maken han tyckte att det var "taskigt" sagt eftersom grannen vet om hur dålig jag är, men...det syns ju inte utanpå... Nej, nu ska jag rycka upp mig och förbereda en riktig brunch, antar att det blir uppskattat av "sjusovarna" på loftet.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Det var plumpt sagt och det var bra att Du markerade med att säga ifrån.



    Men samtidigt så kanske det inte var så illa ment. Du kan inte själv jobba i trädgården och Du är hela tiden medveten om det. Men Din granne kanske inte alltid varje stund har det för ögonen och då är det fort gjort att glömma bort sig när man pratar på.



    Jag kan tyvärr minnas att jag gjort några fadäser på det sättet och bittert ångrat mig efteråt. Men det är så dags då....



    Håller med om att det var roligt att Norge vann. De firar så häftigt när landet vinner något! Och dessutom nationaldag!

    2009-05-17 | 10:07:29
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, du har nog rätt, men det sårar ändå och så väl som den grannen känner mig så...

    Men, det kanske är jag som är mer sårbar just nu eftersom jag har så förbaskat ont och då sjunker ju toleransnivån.

    Jag gläder mig verkligen med Norge, segern var dem väl förunnat, fast jag tyckte ju att Malena var avsevärt mycket bättre..

    Ha dé!

    2009-05-17 | 11:03:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Usch vilken tanklös och taktlös granne!

    Hoppas bilturen blev fin, Dalarna är vackert och det finns så mycket att upptäcka fast man varit där alla somrar 40 år.

    Ha de bäst, kramar!

    2009-05-17 | 19:48:37
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, nog kan man väl tycka, att han skulle tänkt efter lite innan han öppnade munnen, men...

    Dalarna är vackert, det är otroligt att man aldrig tröttnar på att se det och jag är så tacksam att jag bor där jag bor.

    Ha dé!/Kram

    2009-05-17 | 20:00:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Jag nog blev det firande i Norge, tror nästan jag hörde jublen ända hit! Fast, jag tyckte Estlands låt var bäst, och tur är det väl att vi har olika smak. Jag hoppas att grannen kommenterade med glimten i ögat, för om man säger så på skoj är det ju okej, inte om man verkligen tycker så!

    Visst är väl norrmännen duktiga på nationaldagsfirande, Sverige är lite tamare, men värst är nog Finland, där man tänder ljus i fönstren, plockar fram ett dammigt foto på presidenten och sen går man till kyrkan...Inte mycket tjo o tjim där inte! Riktigt skitväder har vi haft idag, jag hade tur som hade jyckarna hemma själv hela helgen o det var skapligt väder, idag fick dom följa med maken på eftermiddan så jag slapp bli blöt och smälta...tssss

    2009-05-18 | 21:21:56
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Estland var bra, det tyckte jag också, men det där med "schlagerfestival", det finns ju inte längre, hualigen va mycket skitlåtar det finns....

    Jag är lita avundsjuk på norrmännen när det gäller nationaldagsfirande, där är det verkligen fest!

    Ha dé!/Kram

    2009-05-19 | 10:19:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: