Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Mormors lilla...

Kategori: Allmänt

...prinsessa, hon är så rolig tycker jag.. Vi satt och pratade hon och jag och helt plötsligt sa hon... Jag ska ta "Bellen" (hennes docka) med mig och flyga till England och hälsa på morfar.. Jaha, sa jag...varför ska du ha "Bellen" med dig? Därför att, sa hon, "Bellen" har varit där förut och hon vet hur man gör när man flyger till morfar.. Mmmmm...sa jag.. Vet du mormor..jag ska gå till puben och äta middag med morfar och då ska vi skåla! (Vi var ju ute och åt på puben när vi var till England och vi skålade också..) Vad ska ni skåla för då..frågade jag.. Jamen, vi ska skåla för byrackan förstås, sa lilla prinsessan som varje gång vi ses pratar om hur mycket hon saknar byrackan.. Jag tror, att hon är ganska så förtjust i sin morfar och när jag talade om för honom vad hon sagt, ja då blev han rörd, det hördes på rösten och han sa, att hon får tala om när de ska ut och äta så att han kan boka bord.... Mulet och grått är det ute idag och jag har egentligen ingenting på agendan.. Har varit ute och hämtat in rabarber som jag ska göra chutney utav, gjorde ett par burkar i förra veckan och det blev jättegott så nu så... Vi testade att ha rabarberchutney till grillad fläskkarré och det blev hur bra som helst. Gjorde en "sås" av creme fraiche och chutney och den smakade jättgott, det är ju kul att kunna göra något annat än paj och kräm av rabarbern. Nej, nu ska jag ta mig en mugg kaffe till... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Du får lägga ut receptet för det vore roligt att testa!

    2009-05-19 | 11:13:43
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här: