Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sitter här...

Kategori: Allmänt

..för mig själv, maken sover... Är på bättringsvägen, har ingen feber, är fortfarande snuvig men det kan man ju leva med..det finns ju nässpray... Har haft våra älskade små kungligheter här på eftermiddagen och jag har ännu en gång konstaterat, att lilla prinsessan, hon, hon älskar sin morfar! Det spelar tamejsjutton ingen roll, vad morfar gör, säger eller tycker, hon anser att det är toppen! Frågade henne idag, vem hon skulle gifta sig med och hon sa, att..."om inte Vilmer vill gifta sig med mig, då gifter jag mig med morfar".....!! Vilmer, det är hennes kille, han har fyllt fyra år och de går på dagis tillsammans och i helgen sov små kungligheterna hos Vilmers familj och Vilmer hade problem med sin snopp..(infektion under förhuden) Han skulle till akuten på söndag förmiddag och lilla prinsessan var med (förstås) och personalen undrade om lillasyster skulle vara med in i undersökningsrummet och Vilmers mamma talade om, att det var inte syster utan tjejen! Vilmer, han hade legat med armarna under huvudet, helt avslappnad och lilla prinsessan hade bara stått och gapat..! Vad månne det bliva...?? I morgon ska vi hämta de små redan vid lunch för att sedan åka till Tällberg (mellan Leksand och Rättvik) för att hämta upp deras moder... På fredag ska jag skjutsa maken till Västerås igen, för det är återresa till England som gäller.. Nej, nu ska jag ta och nanna kudden en sväng... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Haha dom e för sköna dom små :D

    Ja e man kär så e man oavsett ålder och följa killen till doktorn dé e stort!



    Krya på dig vännen/Kram

    2009-05-07 | 08:05:54
  • åsa säger:

    Garbo:

    Jadu, kära är de och man måste ta det på allvar..

    Ha dé!/Kram

    2009-05-08 | 08:48:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Zara säger:

    jajamän! träffade i alla fall på din ena dotter, om man så säger ;) haha!

    ha en superbra helg!

    KRAMAR!

    2009-05-08 | 23:42:26
    Bloggadress: http://atomers.blogspot.com
  • Inga M säger:

    Låter lite som en solskenshistoria, en sån där som man berättar sen om 20 år när de gifter sig, antingen med varandra eller någon annan!



    Barn kan ju, precis som vi vuxna fatta tycke för varandra. Kärleken brukar vara evig, dock växlar föremålen.

    2009-05-09 | 00:32:31
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon Åsa! Skönt att du är på bättringsvägen!

    Hi, hi..sicken historia du bjuder på med Lilla Prinsessan! Härligt! Fast synd om grabben så klart!

    Igår åkte jag inte vägen över Falun...men den vägen åkar jag annars varje gång när jag åkte till Örebro!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-05-09 | 04:20:31
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Zara:

    Det är bra, att du håller koll...

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    De små liven, de gillar verkligen varandra och det är jätteviktigt att vi vuxna agerar rätt..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Jag är mycket bättre nu, nästan frisk faktiskt "peppar, peppar"..

    Ha dé!/Kram

    2009-05-09 | 10:24:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: