Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Som ett "utskitet päron"....

Kategori: Allmänt

...känner jag mig just nu... Mmmm...har blivit kanonförkyld med halsont (inte halsfluss i alla fall) och mår alltså ganska tjyvens.. Men, det är ju som en avlöning, det går över.. I dag har det varit ett underbart väder, solen har skinit och det är nu när klockan är 20.30 faktiskt nästan 20 grader varmt, så man ska ju inte klaga.. Har inte gjort ett förbaskat dugg idag utan jag har bara tagit det lugnt och ska jag vara ärlig så har jag inte orkat göra något heller. Satte mig (mestadels på ryggen) i soffan för att titta på en film och jag vaknade efter en timme och var så torr i munnen så. Vet, att jag vaknade till ett par gånger utav att jag snarkade (!) och då lär man väl dra enorma timmerstockar antar jag.. Att jag somnar, det är ett tecken på att jag är sjuk, för jag brukar aldrig sova mitt på dagen annars. Nu väntar jag på att "Så ska det låta" ska börja, för en humorgala på fyran lockar inte mig, jag måste ha en otroligt taskig humor som inte tycker att "Svenska humoreliten" är rolig, snarare pinsam... Önskar alla en fortsatt trevlig kväll.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Det var inte kul att du ska bli förkyld nu.

    Det är bara att ta det lugnt och ta hand om dig.

    vill du vara med i en tävling så välkommen in och titta.

    Kram Ingrid

    2009-05-01 | 20:48:41
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • TT säger:



    Humorgalan var i mina ögon inte en humorgala, dels för man blir så nedslagen av alla inlägg om förädralösa barn, så jag fattar inte ens att dom kallar det humorgala.

    Och dels för att inga roliga inslag fanns heller, det är precis som du säger.

    Krya på dej!

    2009-05-02 | 23:07:25
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Hahahaha Vilket dunderbra inlägg bästa Tant Raffa Håller med dig i allt..

    Lite vademecum att gurgla med är ju aldrig fel och apropå "Humoreliten" Så himla krasst.

    Håller tummen för att du blir pigg snart igen vännen min. Kram:)

    2009-05-03 | 01:57:23
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Så länge Du inte varit i Mexiko för flunsans utbrott så är det lugnt! Det är som Du säger, det går över. Men det är inte roligt att drabbas nu när det är så fint att vara ute.



    Hoppas Du kryar på Dig snart!

    2009-05-03 | 06:58:58
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Känner mig fortfarande som ett "utskitet päron" och trodde ju i min enfald att jag skulle vara kurant nu, men..nej!

    Ha dé!/Kram

    2009-05-03 | 09:22:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: