Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vi drar iväg en sväng...

Kategori: Allmänt

...min granne Carina och jag... Ja, det är så, att hennes man håller på att lägga om taket på deras hus och han är snart klar och eftersom han gjort allt arbete själv (med lite hjälp av kompisar) så är hans humör ganska..... Ja, han är inte på så bra humör om man så säger, han är trött och sliten och vem går det ut över..? Jo, Carina förstås! Hon ringde igår och frågade mig om jag tänkt mig iväg någonstans, hon vet ju att jag med jämna mellanrum får för mig att åka en sväng, oftast bara för att titta för det är ju så vackert och speciellt nu när det grönskar överallt. Så, vi har bestämt, att vi åker till Tulavippan (stor loppis) och efter det till Leksand för eventuell fika, det kan hända, att det blir Siljan runt, vem vet... Ute skiner solen från en klarblå himmel och det kommer nog att bli upp mot femton plusgrader skulle jag tro, det har varit avsevärt kallare och i natt har det varit frost. Nej, det här duger inte... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Haha, med min vikt så är det ju närmast jordbävning där jag stegar fram, o ändå var ormen kvar! Jodå, jag ska stampa ordentligt imorgon då jag ska återbesöka brottsplatsen! Hoppas du fick en fin tur, det låter härligt! Tulavippan har jag varit på en gång, kanske blir det fler besök för vi ska åter investera i en "ny"gammal soffa när vi flyttar, Två år är max vad jyckarna ger våra soffor! Här i Ludvika är det ju loppisar nu varje lördag på två ställen utomhus, dels vid Gammelgården dels vid Hammarbacken. Ska vi ta en titt i sommar nån gång ? Vi kunde ju träffas inne i Ludvika, jag blir säkert skjutsad av maken.

    Ha nu en riktigt skön helg, jag får hit dotra med delar av familjen imorgon, lite sällskap nu när maken jobbar

    Kramen

    2009-05-15 | 20:38:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • mammamia säger:

    Hej!

    Låter skönt att dra iväg lite.. Själv har jag häcken full av ridklubb,födelsedagar ( 3 av barnen fyller år i maj)ska baka 400 bullar som motorklubben ska ha på tävlingen nästa helg åsså ska jag fixa maten på tävlingen..Ja åsså tar min stora grabb studenten snart...

    MEN endel är självpåtaget s.a.s så jag gnäller inte bara konstaterar att jag inte är klok ;-)

    KRAM!

    2009-05-15 | 22:23:34
    Bloggadress: http://mammamias.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon Tant Raffa! Hoppas din dag blev bra o fin!

    Tulavippan - sicket härligt namn! Precis som din berättelse om prinsessan o paradhandduken!

    Men fy så länge maken ska vara borta! Måste vara lite jobbigt i längden?

    Nu är mina sex veckor i Örebro över, skööönt! Nu vill jag orka möta våren här hemma!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-05-17 | 06:46:58
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Det är ju smart, att köpa "secondhand" när man har djur som förstör efter ett tag och det kan finnas riktiga "fynd", men på Tulavippan fanns det otrooooligt mycket krafs för tillfället..

    Jovisst ska vi försöka ses i sommar, jag är ju ute och åker titt som tätt så det ska nog inte vara något problem.

    Ha dé!/Kram



    mammamia:

    Ja, du verkar då ha fulltecknad agenda för det mesta, men som du skrev, det är självpåtaget och då blir det ju roligt.

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Så skönt att du är klar i Örebro, nu får du bara ta det lugnt och hämta krafter och njuta av den underbara årstiden.

    Ha dé!/Kram



    2009-05-17 | 08:57:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: