Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Bonde söker fru"...

Kategori: Allmänt

...tittade vi på igår... Hur i hela friden kan man söka till ett sådant program och till en köttbonde om man nästan börjar grina när det pratas om slakt! "Han hade ju inte behövt prata om det inför djuren"....sa hon den där "bonnmoran"! Tror hon, att Janne har sina köttdjur för att kela med? Ibland är det nästan så jag skäms över att vara kvinna.... Det var ju lika idiotiskt sagt som det tjejen sa till Karl-Petters föräldrar (bonde söker..för ett par år sedan) "det sämsta med K-P är att han luktar gris ibland"...intelligent sagt om en grisbonde! Ja, ja... "Snackpåsen" Roger...jag hoppas ju, för hans skull att han hittar "kärleken", för nog är det på tiden att han "navlas av" från modern... Tycker inte att det finns någon spänning alls i programmet, det är väldigt "tamt" tycker jag, inte en endaste intrig... Kallt är det ute idag ( åtminstone mot vad det varit) -4,7 grader i morse, men det lär väl bli varmare under dagen antar jag. Ingen utflykt står på agendan idag utan det är en del som ska göras här hemma. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Ha ha...en del har en romantiserad bild av livet på landet! Ett av mina första minnen i livet är att jag sitter och vispar blod som rinner från den nystuckna grisen ner i den rostfria bunken. Och nåde mig om jag slutar, då blir alltsammans omedelbart stelt och ingen blodpudding på ett helt år.

    2009-11-12 | 19:48:15
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Såg att du nyss var in till mig....

    Fniss...kan nästan tro att det är jag som skrivit ditt inlägg om bönderna...tycker precis som du! Ändå måste jag titta...

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-11-13 | 08:48:49
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Jag säger samma sak, varför söker man till ett sådant program om man är lagd så!?

    Annars tycker jag det är är låg nivå på programmet i år, förra året såg jag inte och jag ska nog inte se nästa år! :)

    Ha en trevlig helg, kram!

    2009-11-13 | 11:09:31
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Visst är det väl konstigt att man skickar brev till bönder, även om man inte är ett dugg intresserad av lantbruk eller djurhållning...

    Kan det vara så, att de bara är "mediakåta" (ursäkta uttrycket) och inte inser, att de gör bort sig inför Svenska folket...

    Ha dé!

    2009-11-13 | 15:41:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: