Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Han har sina ljusa stunder...

Kategori: Allmänt

..också maken.. Satt vid frukosten i morse, (maken var iväg till kemlab tidigt och tog prover på fastande mage) och maken hade köpt med sig färska småfrallor hem och vi pratade om än det ena än det andra då han säger.. "Du ska få en julklapp i förskott så att du slipper få "hjärnsläpp" när du ska laga mat"... Jaha, säger jag, vad kan det vara då? "Jo, jag har köpt en ny spishäll, en sån där vit som du sa att du skulle vilja ha sen, när den gamla har pajar"... "Den nya hällen finns redan hos äldsta dottern, den har stått i deras källare ett tag"..säger han och jag måste då säga det, att hur sjutton har de kunnat "lura" mig så totalt! Har inte haft en aning om att de haft detta "smussel" för sig och yngsta dottern, hon har också varit involverad i allt! Ja, jag säger då det! Just nu kommer han hem maken, han har varit upp till dottern och hämtat min "julklapp" så nu ska jag inspektera den.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Vad roligt att han överraskar, inte bara lägger sej i! :D

    Kram!

    2009-11-18 | 15:59:01
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Grattis till din fina häll. Han kunde visst överraska dig....hi hi hi. Kul

    Kram Ingrid

    2009-11-18 | 23:09:00
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Mai säger:

    Ja, i mina ögon är ju din karl ett riktigt kap!!

    Fast det vet du ju att jag tycker.



    Min idealman skulle vara en sjökapten, som är hemma kanske 1 vecka i kvartalet. Då kan man leka snäll hustru, timid & ödmjuk...bara han skickar hem lönen i tid varje månad.=)

    2009-11-19 | 01:13:45
  • åsa säger:

    TT:

    Han är en väldigt snäll och omtänksam make, bara han inte lägger sig i..

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Du må tro, att det blir snyggt med en vit häll, hela köket blir annorlunda!

    Ha dé!/Kram



    Mai:

    Ja, jag vet att du tycker att han är ett kap och det är han!

    Men...som sagt var, jag vill inte höra en massa kommentarer angående hushållsarbete för det vet jag att jag klarar bättre än honom, samtidigt som jag ofta "biter ihop" och låter honom göra på "sitt vis" och faktiskt (nästan) gör vågen...

    Du är rolig du, med din "idealman"!

    Ha dé!/Kram

    2009-11-20 | 08:35:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Men oj, vilken lyx! Och vilken KARL du har! Min måste man stämpla i pannan vad man vill ha....

    Lycka till med matlagningen nu, det blir väl i turbofart!

    Kramen och trevlig helg!

    2009-11-20 | 19:38:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • SoP säger:

    Haha, vad härligt ! Vi bytte till spis med glashäll för snart två år sen o jag är fortfarande så glad över den! Mycket mycket enklare att hålla ren o plattorna reagerar snabbt o två har

    " utvidgningszoner" :-)

    2009-11-22 | 18:54:17
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här: