Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

I did it...

Kategori: Allmänt

...ja, jag klarade av att prata engelska hela kvällen! Men, jag måste erkänna, att det gick bättre efter det första glaset vin... Jättetrevligt hade vi och maten uppskattades, fick mycket beröm och jag "sög" ju i mig (förstås).. Små löjromstoastar som "starters", det var nog "pricken över i:et", just löjrom, det har de inte i England och eftersom jag visste, att båda männen älskar fisk så blev det lyckat. Ja, det var en mycket trevlig kväll! Ute har det varit "natt hela dagen", det har inte blivit riktigt ljust och det är tröttsamt tycker jag. Har förresten sett de första små snöflingorna idag så det står nog inte på förrän vintern är här. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Men va trevligt, önskar jag kände några engelsmän att bjuda hem! Jag försöker hålla språket igång dels genom att läsa engelskspråkiga nyheter på nätet, dels genom att läsa böcker på engelska, men, det är ju inte alls samma sak som att få prata!

    Snön yr omkring här idag, men verkar inte hamna på backen i någon större mängd.

    Mot helgen ska det åter bli varmare, så det blir nog slaskväder, suck!

    Kramen

    2009-11-04 | 14:15:44
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ingrid säger:

    Så skönt att kvällen blev lyckad och att maten föll männen i smaken.

    Här har det snöat lite grann idag.

    Kram Ingrid

    2009-11-04 | 19:28:08
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Tänk va...middag åt engelsmän...spika engelska...det klarar du, bra, men...ljuskronan?!?!

    Jag kommer att tjata sönder dig!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-11-05 | 08:11:06
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, det är givande att få "praktisera" sin (sv)engelska ibland..

    Nu är ju det makens andra språk eftersom han talat mer engelska än svenska de senaste åren och det är ju skönt att ha honom som "tolk" om det behövs.

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Egentligen så ska det ju inte vara så svårt att "tillfredsställa" (kan tolkas som ekivokt) engelsmän när det gäller mat eftersom de har ganska fantasilös matkultur..

    Här snöar det liiite just nu...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ljuskronan kommer det kanske bild på så småningom, måste be dottern om hjälp..

    Ha dé!/Kram

    2009-11-05 | 10:09:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: