Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

November...

Kategori: Allmänt

...är det och sååå grått ute idag.. Det är grått och trist, men ingen nederbörd (än så länge) och det är faktiskt flera varmgrader.. I dag ska jag förbereda mat till i morgon då det kommer ett par Engelsmän på middag och eftersom de aldrig har sås till maten, enbart sky (gravey) så har maken "beställt" Åsa´s fläskfilé i sås (ja, såsen består av grädde, vad annars..) men jag kryddar köttet med både rosé och grönpeppar och det brukar bli riktigt gott faktiskt.. Ja, jag "joxar" ihop lite så får vi se.. Kokt potatis ska jag servera till, ingen pommes frites.. Maken ska göra något som grannarna kommer att skaka på huvudet åt, han ska klippa häck idag! Alla andra har gjort det för längesedan, men eftersom maken knappt varit hemma denna sommar/höst så har det inte blivit av och det har väl inte varit så högt på prioriteringslistan men va sjutton, det blir nog så bra så! (Vi har ju aldrig gjort saker i "rätt ordning", men det har blivit okey i alla fall..) Nu ska jag göra lite nytta jag också.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: