Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Prata engelska...

Kategori: Allmänt

...ska jag göra ikväll och jag ska erkänna, att jag är lite nervös... Får ju middagsgäster från England och det är bara att "damma av" skolengelskan och försöka göra så gott man kan.. Enligt maken så pratar jag bra engelska, men jag känner ju själv, hur osäker jag är, rädd att det ska bli fel grammatiskt, fast jag vet att engelsmännen inte alls bryr sig om det.. Ja, det är bara att göra så gott man kan, vem vet, efter ett par glas vin (ja, det ska serveras vin till maten) så kanske jag är världsbäst på (sv)engelska! Har förberett allting och det känns så skönt, nu ska jag bara slappa tills det är dags för maken att hämta dem på hotellet. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Detta kommer du att klara av galant.

    Lycka till med din middag

    Kram Ingrid

    2009-11-03 | 19:39:35
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • TT säger:

    Det är som när jag kommer till Finland, aldrig är jag väl så tyst men lite vin lossar banden!

    Det går nog finfint! Kram!

    2009-11-04 | 08:36:08
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, det gick ju bra...

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Sa just till maken, att med lite vin i kroppen blir man ju språkgeni..

    Ha dé!/Kram

    2009-11-04 | 13:14:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: