Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ett telefonsamtal...

Kategori: Allmänt

...från mina små kungligheter på seneftermiddagen... Lillprinsen ringde, de var hos deras farfar och farmor och han ville höra hur det var med mig...(De är alltså hos fadern) Vi pratade om allt möjligt och sedan ville lilla prinsessan prata också... "mormor..jag saknar dig (vi träffades igår i flera timmar) och vet du..faktiskt så är det så...jag saknar dig och jag älskar dig".. Om man är drygt fyra år och säger så till mormor, ja då är det nog så... Det som slår mig, det är att när barnen är hos modern, då har det aldrig hänt att de ringt till fadern eller farföräldrarna, ja, jag vet att det låter löjligt, men jag tror ju att de mår bäst när de är "hemma" hos mamma och jag undrar ju varför det är så? Det allra bästa vore ju om de mådde lika bra hos båda föräldrarna, men så är det tyvärr inte och jag är medveten om att jag är ute på "tunn is" för jag vet också, att min förra måg läste min blogg, men visst är det konstigt, att de ringer, inte till mamma utan till mig... Man ska aldrig underskatta barn.. Maken, han har jag "nattat", han har varit vaken sedan 04.00 i morse (05.00 Svensk tid) och efter att ha fått en god middag (oxfilé, hasselbackspotatis och kantarellsås (egenhändigt plockade) och ett gott rödvin till och efter att ha tittat på "Bonde söker fru" så var han såååå trött att han fick tillstånd att "nanna kudden" (nu snarkar han så att väggarna bångnar på övervåningen och det bådar ju gott inför pensioneringen)! Själv ska jag gå en "bloggpromenad" innan jag går och lägger mig. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Färjan-Ruth säger:

    Ha en fantastisk dag. Kram. Färjan-Ruth

    2009-10-29 | 08:17:54
    Bloggadress: http://www.boatpastor.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Sicken brakmiddag han fick maken när han kom hem! Inte undra på att han sov gott!

    Sambon sa nyss till mig att det är inte klokt hur din mage låter på nätterna...ja snarkar jag inte så är det magen som låter!

    Helt klart så trivs nog dina barnbarn bäst hemma med sina nära o kära...svårt dilemma det där!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-10-29 | 08:27:18
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ruth:

    Hoppas din dag blir bra!

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Inte klagade han på maten precis..

    Kan tänka mig, att det är ett fasligt liv i din mage på nätterna då det är tyst i huset..

    Det där med barnen, det är svårt eftersom man märker att de allra helst vill vara hos modern och det skär i mitt hjärta många gånger.

    Ha dé!/Kram

    2009-10-29 | 09:50:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ann säger:

    Hej Åsa



    Jag kan äta allt jag själv vill, latte är inga problem det är kaffe och mjölk. Det är nog en av de bättre besluten jag tagit i mitt liv att operera mig. Jissus jag känner mig 10 år yngre efter 30 kg nedgång, och det går neråt hela tiden. Jag mår så oförskämt BRA. Vill du veta mer så hör av dig på min mail.



    kram Ann

    2009-10-29 | 15:08:02
    Bloggadress: http://www.solanderbay.blogspot.com
  • åsa säger:

    Ann:

    Jag hör av mig...

    Ha dé!/Kram

    2009-10-30 | 23:43:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Hasselbackspotatis! Det var ett bra mattips, har vi inte ätit på länge här i huset.

    2009-10-31 | 06:58:22
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, det är ju så gott med hasselbackspotatis och så känns det lite "festligare"..

    Ha dé!

    2009-10-31 | 08:26:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: