Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hur gulligt som helst....

Kategori: Allmänt

...var det idag när vi var till Gävle och uppvaktade yngsta dottern som fyllt 30. De små kungligheterna fick då reda på, att moster har en liten kusin i magen och de blev så glada! Det som var så gulligt, det var att de sjöng för den blivande kusinen, genom naveln! Sången, de sjöng, det var "ja, må hon/han leva"..(prinsessan sjöng hon och prinsen han) Yngsta dottern är alltså gravid och har gått precis halva tiden (20 veckor) och hon har en så fin liten mage och hon riktigt strålar! Vi har vetat om det sedan Priden, att hon och sambon ska bli föräldrar och det har varit svårt att inte basunera ut för hela världen, att vi ska bli morfar och mormor igen! Man måste ju acceptera, att de ville vänta tills de "kritiska" veckorna hade gått innan alla fick reda på det.. I början på mars ska vi alltså få snusa på en ny liten familjemedlem och jag tycker, att det är låååång tid till dess.. Nu ska maken och jag ha en filmafton hade vi tänkt.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Elin säger:

    Grattis i alla bemärkelser (i efterskott för födelsedagen och barnbarnet på g)

    2009-10-12 | 00:02:00
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • TT säger:

    Åh men stort grattis, vad roligt med fler barnbarn!

    Ha en bra vecka nu, kram!

    2009-10-12 | 08:26:20
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Elin:

    Tack så mycket!

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Jadu, det är sååå roligt med barnbarn, du vet..man slipper "klä och fö", man kan rikta in sig på bara de roliga sakerna..

    Ha dé!/Kram

    2009-10-12 | 09:47:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ailas säger:

    Grattis från en som fattar precis! Ska få mitt första barnbarn vid årsskiftet och kan knappt vänta. I mitt fall blir jag farmor. Har redan börjat springa runt på babyavdelningarna... och vill köpa ALLT. :)



    Titta gärna in hos mig, är också aningen ironisk då och då.

    2009-10-12 | 18:46:57
    Bloggadress: http://ailas.svenskablogg.se
  • Inga M säger:

    Gratulerar till fler barnbarn! Det är så himla roligt med barnbarn och jag skulle gärna se att jag finge några fler och gärna på närmare håll än Umeå också. Det är livets efterrätt.

    2009-10-13 | 06:49:28
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ailas:

    Jadu, att få barnbarn, det är häftigt!

    Kul är det att inhandla dessa pyttesmå kläder och alla andra "attiraljer"..

    Nu finns ju det mesta redan, det enda de behöver köpa egentligen är en vagn och tur är väl det, det är ju inte billigt precis..

    Ha dé!



    Inga:

    Ja, jag avundas dig inte, som har barnbarnen så himla långt borta, jag tycker att det känns långt med 10 mil...

    Håller med om det där med efterrätten..

    Ha dé!

    2009-10-13 | 10:39:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: