Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Konstiga jag"..

Kategori: Allmänt

...Ja, jag måste väl vara "konstig" som njuter av att ta en promenad när det är +-0, dimmigt som bara attan och det riktigt "nyper" i örsnibbarna... Jätteskönt var det, men nu "straffar" det sig med en hemsk värk som jag försöker ignorera så gott det går.. Gick förbi hos dottern som har ledig dag idag och lilla prinsessan, som även hon är ledig, hon var nere i källaren (där hon ääälskar att vara) och hon höll som vanligt på att "dunka och skruva" som hon säger och i dag hade hon fått tillgång till lim och pärlor också så nu har hon massproduktion av "tavlor" som vi ska få i julklapp.. Förra gången jag var nere i källaren hos dem och kollade vad prinsessan höll på med, då trampade jag på ett häftstift och det tyckte prinsessan var bra, för det häftstiftet hade hon letat efter..! Härligt att se, hur kreativiteten fullkomligt flödar där nere i källaren. På morgonen idag har jag suttit i telefon med Tele 2 - support eftersom jag inte kommit ut på internet sedan igår kväll och det var en så gullig tjej som till slut (efter ca. 1,5 timme) kunde hitta felet och faktiskt åtgärda det utan att jag behövde göra en felanmälan och tvingas vänta i flera dagar som jag brukar få göra, all heder till henne! Nej, nu ska jag göra mig lite lunch tror jag.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Jamen vilken dimma det var i morse, helt klar himmel hos oss, och efter tio minuter i bilen sänkte sig tjockan över vägbanan och man såg inte ett smack!

    Ja dom små kan vara ganska logiska i sina resonemang! Och frispråkiga om man säger så....

    På tal om Pralin, satt nästan och skämdes när jag läste om tjejen med ALS, hur positiv hon orkade vara trots sin svåra sjukdom utan hopp att kunna bli bättre...tvärtom blir den ju bara värre.

    Då är man tacksam för att det inte är värre ställt med en själv.

    Kramen

    2009-10-20 | 16:09:58
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Här har det varit "tjocka" hela dagen, men jag tycker ju att det är mysigt (knäpp, ja, jag vet!)

    ALS, det är den värsta sjukdom jag vet och jag håller med dig, man skämdes nästan över sig själv när man gnäller..

    Ha dé!/Kram

    2009-10-20 | 16:36:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Promenader är alltid skönt och extra skönt nu så här års. skönt när man kommer in i värmen igen.

    Det var ju skönt att det löste sig med internet

    Kram Ingrid

    2009-10-20 | 23:04:30
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Jag älskar hösten och speciellt då det är lite "frostkallt"!

    För en gångs skull löste det sig utan en massa problem med Tele 2 och det gläder mig.

    Ha dé!/Kram

    2009-10-21 | 08:47:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Martina säger:

    Haha, det där med häftstiftet fick mig att skratta, den där ungen alltså... Sötast i sverige! :)

    2009-10-21 | 10:05:13
  • åsa säger:

    Martina:

    Ja, hon är söt vår prinsessa. Dina barn, de är förbaskat goa och så enormt behagliga så du kan verkligen vara stolt!

    Ha dé!/Kram

    2009-10-21 | 14:21:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    Åh såna dagar gillar jag med :-) Här var disigt igår,men inte speciellt kallt, tänkte när jag var ute att det var "mjukt väder" . Du,jag letade efter kuvert innan,o följden blev att jag har rotat fram en massa pärlor o dyl. För att pyssla!

    2009-10-21 | 16:32:28
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Det gläder mig, att det finns fler än jag som njuter av "skitväder" (ja, de flesta tycker ju det)..

    Ha dé!

    2009-10-21 | 16:39:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: