Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sitter och väntar...

Kategori: Allmänt

..på att de ska komma med våra sängar.. Mellan 11-12 ska de komma enligt telefonsamtal igår och jag vet fortfarande inte riktigt var vi ska placera sängarna, måste ju bort med de gamla först.. Maken, som är i England, han tyckte ju (som vanligt) att det var väl inget problem, utan det löser sig... Ja, det gör det ju, annars får man väl äta lite Purex (kommer ihåg, att det fanns när jag var liten och såg ut som en chokladkaka och smakade som det också)...gissa, om man fick sitta på toa efter att ha ätit några bitar.. Min storebror, storasyster och jag "hittade" en sån "chokladkaka" en gång när vi var små och vi delade systerligt och broderligt på den, det glömmer jag aldrig.. Undrar, om det finns idag? Maken ja, han kommer ju hem i morgon och så var det meningen att han skulle vara ledig till den 18:e, men som vanligt så ska han iväg på jobb, denna gång till Allingsås tydligen och det redan på tisdag (måndag går åt till att packa material), så var det med den ledigheten! Ute är det fint, solen skiner och det blåser litegranna, några grader varmt, ja, det är ett bra väder.. Nej, nu ska jag ta mig en kopp kaffe och fortsätta vänta... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Härligt med nya sängar. Ni kommer att sova som prinsar.

    Allting ordnar sig som gubben säger.

    Kram Ingrid

    2009-10-01 | 22:37:03
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, allting ordnar sig, det är bara jag som oroar mig (i onödan)..

    Ha dé!/Kram

    2009-10-02 | 08:50:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: