Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tankar om döden...

Kategori: Allmänt

...har de små kungligheterna.. Vi satt tillsammans med de små vid kvällsmaten maken och jag, då lilla prinsessan tittade på mig och sa... "Jag tror, att i vår familj så kommer du att dö först"! Jaha, sa jag.. Ja, sa lillprinsen, "visserligen är morfar äldre än du, men du har ju så ont så du kommer nog att dö först".. Eller, vi kan säga så här, "det står mellan er två"! Vi tittade på varandra maken och jag och vi kunde inte hålla oss för skratt, så nu säger jag det till maken emellanåt, att "det står mellan oss två"! Lilla prinsessan, hon sa, att "byrackan, han blev ju sjuk och var jättegammal och därför dog han och du mormor, du är ju också jättegammal".. Logiskt tänkande, det besitter de små... Maken, han har bytt dörr på loftet den här veckan och jag lovar, det tar sin tid.. Vi hade en enkel förrådsdörr där förut (ett provisorium som vi haft ett par år..), men nu är det bytt till en riktig isolerad dörr med spröjs på rutan och det blir så bra så. Maken, han är en sån som gillar att hitta på "teman", ja, om det inte finns att köpa, då fixar han det, ge honom bara en brädbit, såg, hammare och tumstock och lite skruv eller spik så nog grejar han det som behövs, man kan nog säga, att jag är ganska så bortskämd med att få som jag vill när det gäller snickerier.. Ute regnar det för fullt, det är ett riktigt "skitväder", men det är väl bra för grundvattennivån kan jag tänka.. Nu ska jag göra lite nytta, det ska städas på nedervåningen idag, övervåningen blev gjord igår. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Ha ha... " om det står mellan Er två..." Ungar är fantastiska egentligen! Man skulle ju bara vilja komma ihåg alla dråpliga händelser med små barn.

    2009-10-19 | 20:05:34
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Man skulle egentligen ha skrivit upp alla roliga kommentarer och alla roliga namn de haft på saker och ting, ska kanske sätta mig och göra det idag, medan jag fortfarande kommer ihåg...

    Ha dé!

    2009-10-20 | 10:51:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: