Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

090909...

Kategori: Allmänt

...är det idag och idag fyller vår lille prins 7 år! Grattis, grattis säger jag och jag är så glad att han finns. Dottern har skrivit ett så fint inlägg på sin blogg tycker jag (http://regnbagsfamilj.blogspot.com) ja, jag vet ju inte hur man länkar... Men, som hon beskriver det , så var det och för mig, som miste min förstfödde eftersom han kom sju veckor för tidigt och inte klarade sig (det var alltså -75 och det fanns inte de möjligheter som idag), jag var så orolig alla tre månader de var kvar på sjukhuset dottern och lillprinsen. För han var dålig, jättedålig mellan varven och han hade syrgas hemma, till han blev fem månader och bara det...vilket passande, kolla syresättning och den där förbaskade "grimman" som aldrig satt som den skulle, ju äldre och rörligare han blev, ju mer krångligt blev det... Ja, ja, det var en jobbig tid, mest för oron och ovissheten, men nu så finns han här, lång och ståtlig vår "sparris", han ser ut som en sån eftersom han är sååå smal.. I dag ska han uppvaktas med Spindelmannentårta och flera paket, men det blir i kväll när vi kommit hem från Arlanda maken och jag, lilla prinsessan, hon får ett par paket hon också, för jag vet ju hur avundsjuk hon kommer att bli om inte hon också får öppna några.. Ja, jag ska till Arlanda idag och hämta hem maken, han ska ju vara hemma till på söndag, då blir det återresa till England igen... Men, nu ska jag skjutsa lillprinsen till hans nya skola, skolan som fick "tummen upp" utav honom när vi satt och "betygsatte" (prinsens påhitt) veckan/dagen.. Man ska alltså med tummarna visa, hur man tycker att det har varit och båda tummarna upp, det är jättebra, båda ner, det är bläää och har man en ner och en åt sidan, då är det halvbläää, en upp och en åt sidan, det är halvbra... Måndag, det var halvbra tyckte han, men tisdag (igår på nya skolan) var båda tummarna upp! Det tycker jag låter bra, det var ju bara första dagen på den nya skolan, så man får väl se framöver, men de hade haft engelska och dans! Lillprinsen, han hade sagt några engelska ord och så hade han talat om, att hans morfar var i England och jobbade.. Hoppas, hoppas, att det kommer att hålla i sig, att han kommer att tycka att skolan, den är jätterolig! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Grattis till lill (Stora) prinsen.

    Kram Ingrid

    2009-09-09 | 20:52:34
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Men grattis i efterskott till Prinsen! Både till födelsedagen och att det verkar gå bra i nya skolan! Håller tummarna!



    Långvind...alla har vi väl våra smultronställen...men en höstdag på stranden...folktomt...då är det super!

    Idag strular blogg.se....grr o morr!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-09-10 | 06:35:23
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Paula säger:

    Grattis till prinsen! Det måste ha varit en pärs som inte går att fatta om man inte genomgått det själv! Och nu är han sju och har just börjat i en ny skola där han trivs, toppen!

    Var på bassängträning i morse, o nu är jag mör må du tro. Kom inte ut fast solen skiner, men satt på balkongen och bara njöt.

    Kramen

    2009-09-10 | 15:14:04
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Tackar!

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Tackar dig också!

    Strul, det är ju bara förnamnet, har varken haft bredband eller telefoni ett par dagar, men nu så..

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Tackar dig också..

    Bassängträning har jag också gått på, men det var inget bra för mig, blir sämre då det är varmt..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-11 | 14:54:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Honungspojkens mamma säger:

    Grattis till din lile prins! Hoppas Spindelmammantårtan smakade gott!



    Kram

    2009-09-12 | 13:59:31
    Bloggadress: http://honungspojken.blogspot.com/
  • åsa säger:

    Honungspojkens mamma:

    Tårtan var väldigt uppskattad och jättegod!

    Ha dé!/Kram

    2009-09-13 | 11:55:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: