Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Är huvudet dumt får kroppen lida"...

Kategori: Allmänt

...heter det ju... Jag är nog den första att skriva under på det! Har städat nedervåningen nu på morgonen/förmiddagen och det är nog inte så smart, speciellt då jag är så dålig i min högra sida och då värst i höger arm... Otroligt högerhänt är jag, kan inte göra mycket med vänster och bara en sån sak som att borsta tänderna med vänster hand, det är en upplevelse och den upplevelsen har jag haft idag eftersom jag knappt kunde hålla i tandborsten med höger... Ja, som sagt var..."är huvudet"... Ute är det ett vackert väder, solen skiner och träden börjar skifta färg, inte bara björkarna utan asparna och lönnarna är på gång och det är så fint.. Alla rönnar fullkomligt dignar utav rönnbär och det är ju bra, då har ju fåglarna mat i alla fall.. I går åkte lillprinsen och jag förbi den ev. nya skolan och det såg nog lite mysko ut då vi gled saaaakta förbi, gång på gång... Nu var det lite barn ute och lekte på skolgården och lillprinsen var lite förvånad, att det var både flickor och pojkar som lekte tillsammans och jag förklarade, att det var nog så på den skolan, att man kanske inte var uppdelade i "tjejgrupper" och "killgrupper" utan var en grupp tillsammans och det tyckte han lät bra. Vi pratade mycket om ev. skolbyte (ja, så mycket som prinsen ville) och jag sa, att det skulle väl bli skönt att slippa M**** (han som varit som en pain in the ass) och då sa prinsen, att...jamen, han har blivit lite snäll nu och då sa jag, att hur länge tror du att han kommer att vara det då? Jadu mormor, sa lillprinsen, det var en bra fråga.... När vi åkte hem till mig så satt han länge tyst i bilen och funderade och sa sen, att han ville nog byta skola och förhoppningsvis känner han samma sak i morgon då han ska dit på besök tillsammans med föräldrarna. Hur det än är, så sämre än han har det nu under skoltid, det kan han inte få, en liten prins, som inte hör vad som sägs under skoltid och som varit lite "udda" då han är en känslig liten kille, som tycker om allt vackert och som tycker att det bästa som finns är att glädja andra.. Mitt hjärta, det blöder... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Jill säger:

    Jag sitter med tårar i ögonen, även om jag nyligen själv skrev ett blogg inlägg i samma ämne.



    Visst är det så, han kan knappt får det sämre och det är hemskt att en liten kille som inte ens fyll 7 spenderar sina dagar med att må så dåligt.

    Det ska bli spännande imorgon. Ett skolbyte är inte lätt och sker inte i en handvändning men det är helt klart värt det om det finns en micro chans till att det blir bättre.



    Nu ska jag snart iväg. ringer dig



    Puss & kram/Uttmo

    2009-09-03 | 11:34:47
    Bloggadress: http://regnbagsfamilj.blogspot.com/
  • Ragnvi säger:

    Åsa...Åsa...jag håller tummarna så dom blir vita för Lillprinsen!! Hoppas, hoppas!

    Ditte hållar tassarna hon!

    Kramen o ha en så bra dag du kan!

    Ragnvi

    2009-09-04 | 10:51:37
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag håller också alla tummar jag har och jag tror, att det kommer att bli skolbyte, men du vet, det är inte lätt att vara liten i en stor värld...

    Dittes "tasshållning" kommer säkert att hjälpa till!

    Ha dé!/Kram

    2009-09-04 | 15:52:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Hemskt att offret ska flytta och inte den som är dum jag frågar mig varför det är så.

    Hoppas lill prinsen får det bra på nya skolan.

    Kram Ingrid

    2009-09-04 | 20:38:50
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Det är inte bara på grund utav mobbare, utan det är även stor brist på lärarna på den skola han går på nu.

    Inget uns av angagemang från lärare eller rektor och då kan det inte bli bra heller..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-05 | 09:51:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: