Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Brunch..

Kategori: Allmänt

..ska jag strax göra och det blir äggröra och bacon tror jag.. Söndag är det och det kanske blir bra väder idag också, gårdagen var som en sommardag och vi var på picnic med de små kungligheterna dottern och jag. Packade lite fika med oss och så åkte vi upp till hoppbackarna på Lugnet, det var en helt perfekt dag att vara där, för man såg "hela världen" som lillprinsen sa för det var som sagt var helt perfekt, inte ett moln på himlen och strålande sol. Barnen sprang omkring och lekte och det plockades lite lingon, ja, det var härligt! På seneftermiddagen fick jag besök av mågen som var på hemväg (till Gävle) från Oxberg, där han varit på dop och vi hade sån tur, att vi blev bjudna på hemgjord pizza hos dottern, "mågan" och de små kungligheterna.. I dag var det meningen, att jag och min granne Carina skulle åka på marknad, men vete sjutton, om jag har någon större lust att trängas med en massa folk, har ganska så ont idag och sådana dagar, då blir toleransnivån lite lägre så att säga... Har bokat in min man på hemresa i alla fall, han ska komma hem på fredag och förhoppningsvis blir han hemma ett tag, inte bara ett par tre dagar som det varit sista tiden.. Det här året har varit extremt, han har inte varit hemma mycket och sommaren, den har han tillbringat i England, ja, förutom fjorton (14) dagar som han varit hemma i Falun..! Men, det ska väl bli ändring på det är det meningen eftersom han ska gå i pension... Nej, nu ska jag göra min brunch... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Javisst var det en härlig helg, nu måste man ju lagra inför vintern och vara ute så mycket man orkar! Idag har jag tvättstuga, så det blir mest spring i trppan, hur jobbigt som helst, men skönt när allt är rent och klart.

    Jag var ju i vintras o tittade på världscuptävlingarna i skidstadion, det borde väl nästan finnas svamp också där uppe i skogen?

    Kram

    2009-09-28 | 17:30:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, det finns svamp i Lugnetskogen, men det finns också en herrans massa människor som är i skogen varje dag så det är ganska så "dammsuget"...

    Ha dé!/Kram

    2009-09-29 | 09:05:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: