Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En underbart vacker...

Kategori: Allmänt

.."brittsommardag" har jag här hos mig idag, solen skiner och det blåser lite och det är över 15 grader varmt... Har inte gjort många "knop" idag heller, kalopsen som maken beställt står och puttrar på spisen och det luktar gott faktiskt. Det kommer att bli surströmming här hos tant raffa nu i veckan, maken och "mågan" läääängtar efter "delikatessen" som de säger och även min granne Carina ser fram emot att få äta.. Nu ska det visst bli bra väder i veckan och det är ju jättebra, då kan de sitta ute och äta.. Carina, som har haft problem med magen (gallan, fast hon är opererad), hon har varit så försiktig senaste veckan enbart för att hon ska kunna äta "surisar", då gillar man det! Ättiksströmming har jag också gjort till maken, det är också en favorit och så sällan som han är hemma så kan han ju få enbart "favoriter" tycker jag.. Tänk, i morgon börjar lillprinsen på den nya skolan och han är så förväntansfull, det var han inte i slutet på förra veckan, men han har haft tid att "ta in" alla nya intryck efter besöket i fredags så nu så... Ska bli spännande att höra, vad personalen på den "gamla" skolan säger om att prinsen slutar, men de har ju inte brytt sig om honom förut så... Ja, ja, allt kommer bara att bli till det bättre, det är jag övertygad om! Nu ska jag gå ut och plocka lite äpplen, de börjar mogna nu.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Hoppas Du skriver om hur det går i den nya skolan! Det vore roligt att höra!

    2009-09-07 | 21:54:37
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Jadå, det kommer säkerligen rapporter...

    Ha dé!

    2009-09-08 | 07:57:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Mums med surströmming! Jag fick tyvärr inget matsällskap, utan ställde mig ute på balkongen ...men var tvungen att få hjälp att öppna burken!

    Håller tummarna för lillprinsen!

    Kram

    2009-09-08 | 20:42:04
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ingrid säger:

    Skönt att lill prinsen tycker det ska bli bra på den nya skolan. vill också höra hur det går, tänker mycket på er.

    Surströmming...nej tack för min del.

    Har provat tre gånger men det hjälpte inte.

    Sköt om er.

    Kram Ingrid

    2009-09-08 | 23:09:13
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Annaa M säger:

    Ha ha, det tycker jag var riktigt roligt, lyckas man intala sig att man kan "spara magen" för att kunna äta surströmming, då är man en riktig entusiast.



    Hoppas det funkar jättebra för honom i nya skolan. Jag tror absolut det kan vara bättre för mobbade barn - även om det nu inte var hela orsaken - att byta skola än att behöva gå igenom ett helt långt antimobbningsprogram. Så starka band har sällan mobbade barn till sin skola, särskilt inte om de nyss börjat. Min pojke började sexan när vi flyttade hit. Han uppfattades som annorlunda och mobbades från första stund. På kurators lite diskreta inrådan sökte vi redan efter två månader en annan skola. En lyckad lösning, de friktioner som uppstod var förmodligen minimala jämfört med hur det skulle blivit om han varit kvar. På gymnasiet hamnade han i samma klass som en av de värsta antagonisterna. De umgås inte direkt, men de har heller inget otalt med varandra.

    2009-09-09 | 01:44:04
    Bloggadress: http://annaama.wordpress.com
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag kan ju inte hålla med om att jag tycker det är mums med surströmming, men jag har inget emot lukten..(tack för "tumhållningen")

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Jag har också försökt stt äta surströmming flera gånger, men jag kan inte svälja ner den..

    Ha dé!/Kram



    Annaa:

    Håller med dig om att man är entusiast...

    Jag tror inte heller att man som mobbad har speciellt varma känslor för den skola man går i under tiden allt "skit" håller på, utan det är nog allra bäst att byta hela "kittet"..

    Efter en dag på nya skolan mådde prinsen bättre än han gjort på hela den här tiden som gått och det säger ju ganska mycket, om miljön framförallt..

    Ha dé!

    2009-09-09 | 09:09:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: