Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

GRATTIS...

Kategori: Allmänt

...min älskade äldsta dotter, som i dag klarat sitt körkort! Du har varit jätteduktig som orkat med allting, som jag sa idag, det är ingen konst att ha flera bollar i luften, det som är en konst, det är att kunna plocka ner dem, en efter en...och det har du gjort och jag är SÅ stolt över dig! Jag var väldigt nervös under den tiden jag visste, att dottern satt i bilskolebilen och hade en "inspektör" vid sin sida, samtidigt som jag visste, att hon är en så duktig bilförare så att om hon blivit "kuggad", så hade det berott på en "skitsak" eller på att inspektören hade haft PMS... Ja, nu var det ju en manlig "inspektör", men jag tror att män lider av PMS de också...(på sitt sätt, se bara hur de är när de blir lite förkylda..och skulle de då få lite feber..sisådär 37,7..då jäklar, då är de sjuka!) Vi kvinnor, vi biter ihop och kämpar på... Att min äldsta dotter tycker att det är skitkul att köra bil, bara det är ju ett under! När hon skulle fylla 15 år, då var hon livrädd att hon skulle få en moped, för hon avskydde allt med motorer (som hon skulle sköta och eventuellt köra!) så i stället fick hon en kamera! Kommer så väl ihåg den morgonen då vi uppvaktade henne med frukostbricka och sång (lillasyster och jag) och paketet med kameran låg på brickan och man riktigt såg lättnaden i ansiktet på henne när hon insåg att hon inte fått en moped! Nu är hon en lycklig körkortsinnehavare och jag lovar, "mågan" har nog kört bilen för sista gången! Säger bara..kör lugnt! Ha dé!

Kommentarer

  • TT säger:

    Åh, grattis till henne verkligen! Det är en så stor frihet att hakörkort och bil.

    Och grattis till Lillprinsens nya liv! :o)

    Själv ska jag förlusta mej upp till dina trakter i helgen, eller i alla fall mot Borlängehållet!

    Ha en trevlig helg, kram!

    2009-09-18 | 13:19:05
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, tänk, att allt har blivit bara bättre och bättre..

    Nu behöver ju inte jag agera "Åsa´s limouservice" så ofta..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-18 | 16:39:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Men åhhh så härligt vilken triumf för henne! Själv har jag inget körkort råkade ut för en helgalen och febersjuk besiktningslärare så jag gav upp allt.

    Min dotter var tvärt emot ville till varje pris ha en moppe. Men i den åldern hade hon epilepsi vilket omöjliggjorde såna önskningar. Men den växte bort och hon fick sin moppe en begagnad sak som hon hade otroligt roligt med.

    Hälsa nu dottern och graata henne stort från mig säg henne att det gjorde hon verkligen bra:)

    Sköt om sig nu käraste Tant Raffa kram på dig.

    2009-09-19 | 16:05:12
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Åh, så roligt att höra utav dig kära solskuggan!

    Hoppas, att allt är bara bra med dig/er..

    Jadu, nu körs det bil för brinnande livet mår du tro och allt blir ju så mycket lättare nu, med "hämtningar" och "lämningar", nu behöver inte "senila" jag hålla reda på alla tider...

    Visst ska jag gratta dottern!

    Ha dé!/Kram

    2009-09-19 | 19:01:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Vad härligt med körkortet! Och huset...lillprinsens byte av skola...körkortet blev väl pricken över i! Grattis till henne!

    Jag minns själv hur det var...jag klarade heller inte av nån moped! Gör inte än! Ingen av mina föräldrar hade körkort, båda körde dom moped...tror du jag var nervös?! Men jag fixade körkortet i allafall!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-09-20 | 07:48:59
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, allting har liksom "ramlat på plats" och nu kan ju allting bara bli bra!

    Moped, det har jag själv bara kört ett par gånger i livet, men jag har föreslagit maken att vi ska köpa varsin när han går i pension..

    Tänk dig oss susande förbi Trönö på väg till Hudik..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-20 | 08:57:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: