Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lite konfunderad...

Kategori: Allmänt

..blir jag... Läser i dagens Falu Kurir att det finns på förslag, att vissa kommuner vill införa dubbfritt på vintern... Leksands kommun är en utav dessa och jag undrar...hur sjutton ska man göra om man vill besöka just denna kommun och det är vinter och man har dubbdäck..? Ska man ha dubbfria vinterdäck med sig i skuffen för att skifta innan man åker in i kommuner med sådana bestämmelser? Ja, jag vet inte, är det jag som är helt dum i huvudet, eller..?? Det står ju inte på förrän vinterdäcken ska på så... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Hm...jag såg ett morgonprogram i veckan...trodde jag skulle få spader! En kvinna från södra delen av landet (miljöpartiet) pratade sig varm om dubbfritt...hon mötte en annan politiker, glömt vem..men han härstammade långt norrifrån...tror du diskussionen gick högt?! Jag håller på mannen från norr! Det räcker inte med att sänka hastigheten, man måste kunna ta sig fram på isiga vägar också..i rimlig tid...men det förstod inte kvinnan!



    Läste om Lillprinsen....tror o hoppas det går bra!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-09-06 | 09:00:43
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jadu, det är som med allt annat som rör väder, de söderut kanske inte behöver dubbdäck, men vi som valt att bo lite "uppöver", vi tar oss ju inte fram för all snö ibland och halt och jäkligt har vi också och då vill i alla fall jag ha riktiga dubbdäck...

    Lillprinsen ja, det kan som sagt var inte bli sämre..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-06 | 09:22:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Verkar ju lite lätt sanslöst att ha dubbfria zoner kommunvis. Det går ju inte att skrifta däck mellan olika kommuner om man reser genom landet. Helt orimligt. I min kommun måste vi i alla fall ha dubbdäck om vi ska ta oss fram på vintern.

    2009-09-07 | 06:52:10
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi på jobbet... säger:

    Hej Åsa! Inget nytt inlägg hos dig...svarar här då.

    Knasbollar finns överallt...har väl klarat mig länge nog tycks det...man kan ju inte falla alla på läppen...

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-09-07 | 12:30:53
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, att inte ha dubbat, det skulle medföra väldiga problem, åtminstone här hos mig och jag kan inte fatta hur de har tänkt sig...

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Jamen, varför läser de bloggar då, kan man undra..

    Ha dé!/Kram

    2009-09-07 | 13:06:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: