Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Svenska Hollywoodfruar...

Kategori: Allmänt

...ja, vad ska man säga.. Anna Anka som är gift med Paul Anka, var nog det mest osympatiska snobbiga människa jag sett på länge.. Hon var sur för att de fick gå bakvägen då de kom till hotell eftersom det kunde vara fans som var påträngande och jag undrade ju, varför inte hon och barnen gick in via huvudentren, eftersom hon inte är någon kändis och då behövde hon inte vara rädd att få "pöbeln" efter sig.. Barnflickan hade en lön på 16.000 dollar/år och det var lika mycket som hon själv la ut på smink i månaden, men hon hade ju "hört", att "de" kunde leva på den inkomsten.. Hon litade helt på horoskopet hon läste i dagstidningen varje dag, det var det första hon läste och horoskopet stämde alltid..(?!) Hon satt och beklagade sig, att det var ett tråkigt liv att resa tillsammans med maken, men det var ju nödvändigt eftersom han annars kunde se sig om efter andra kvinnor.. Paul Anka är 68 år och hon var visst 38.. Jag tycker det är "äckligt", hur folk kan bli så som hon, bara för att de har pengar och kan köpa sig precis det de vill ha, (men inte lyckan...) Kommer inte att titta på något mer program, sitter bara och retar upp mig på hur pengar gör med folk, att de tror, att de är förmer än andra bara för att de har gift sig med män som har stålar... Nej, tacka vet jag vanligt folk med normala värderingar! Retade upp mig igår också när jag tittade på Kommisarien och havet, hela filmen blev ju förstörd på grund utav taskig buggning och jag fattar inte varför det var tyska skådespelare i huvudrollerna och svenska i birollerna.. Hade det varit tvärtom, då skulle det inte varit lika störande, det slutade med att jag gav f-n i att se klart.. Nu ska jag ta och lägga mig med en god bok, det är faktiskt riktigt mysigt.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi på jobbet... säger:

    Morning Åsa! Såg inte programmet...har i vanliga fall inte kanalen heller men vi har lånat svärmors box...förstår att du blev uppretad!

    Men långfilmen i söndags såg jag...så besviken...inte på handlingen men filmen blev ju nästan förstörd!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-09-15 | 09:02:12
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Du kan vara glad att du inte såg programmet om de rika "skatorna", man bara retar upp sig och man ska ju tänka på blodtrycket...

    Filmen i söndags, den blev ju helt förstörd utav dubbandet, i Tyskland tex. där är de vana med att allting dubbas till tyska, där vet de ju inte hur skådespelarna låter på riktigt.

    Ha dé!/Kram

    2009-09-15 | 10:32:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Ja va säger man om Hollywoodfruarna, haha! Dottern min sa också att hon inte vill se för hon blir bara irriterad, men jag kunde inte låta bli, och dom får så gärna hålla på med sin lyxtillvaro, det var väl inget att sträva efter. Stackars Paul som har en sån ragata till fru! Undrara om ungarna någonsin får någon uppmärksamhet av den egoistiska mamman, annat än när dom inte äter upp maten eller ska göra sig fina för fotograferna!

    Kommissarien var en besvikelse för mig också, satt och följde munrörelserna som inte synkade så noga att jag tappade handlingen! Inte hade polisen nån utstrålning heller, nä, klart besviken blev jag!

    Nä nu ropar gubben, stekt fläsk med löksås är färdig att inmundigas.

    Kram på dej

    2009-09-15 | 18:19:48
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Inga M säger:

    Jag såg inte programmet men önskar att jag hade gjort det. Livet i vissa kretsar är ju så fjärmat från allt vanligt vardagsliv för alldeles vanliga människor. Det innebär tydligen att referensramarna blir helt annorlunda annars skulle hon insett reaktionerna på det hon sa.

    2009-09-16 | 05:03:12
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag kan inte förstå, hur man kan bli en så osympatisk, nedlåtande person som hon "Ankan", det enda som betydde något för henne var ju pengar och att framstå som en perfekt hustru och mor..(?!)

    Man kan inte köpa lyckan (ja, kortsiktigt kanske) och inte hälsan, vad sjutton ska man med så mycket pengar till då..?

    Nej, skänk till de som inte har till mat och husrum i stället!

    Stekt fläsk med löksås, det är en stående önskerätt när maken kommer hem..

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Jag tror ju inte, att "Ankan" var speciellt intelligent, hon ansåg säkert att hon gjorde genomtänkta uttalanden om saker och ting, egentligen så var det enbart synd om henne och det tyckte hon ju själv också...

    Men...hon hade ju gjort sitt val..

    Ha dé!

    2009-09-16 | 09:48:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    Jag hörde på radio ( var annars ? ;-) ) att "Kommissarien.." är gjord i samarbete med ett tyskt produktionsbolag-därav några tyska skådisar.

    2009-09-17 | 04:05:34
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Det var ju synd, att de hade tyska skådespelare i de ledande rollerna, det blev liksom "för mycket" dubbat och jag satt bara och retade upp mig..

    Ha dé!

    2009-09-17 | 09:38:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: