Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Trodde han verkligen...

Kategori: Allmänt

..att han skulle klara sig..? Ja, jag menar Mats Alm, sambon till Linda Chen.. Hela tiden har jag varit övertygad om att det är han som ligger bakom Lindas försvinnande. Man sitter inte på Slussvaktar´n (sommarrestaurang & pub) och skrattar och har roligt den dag man egentligen skulle gift sig och bruden är spårlöst försvunnen.. Gör man det, ja då är det någonting som är fel tycker jag! Har pratat med flera som sett honom där och som inte kunde förstå, hur han kunde vara så uppsluppen som han var efter att han suttit i tv och "gråtit" och bedyrat hur mycket han saknade Linda och hur orolig han var... "Mågan" som kände Linda och som har jobbat tillsammans med henne, hon sa direkt, att Linda aldrig skulle ha försvunnit självmant och hon fick ju rätt! Tänk, att karl´n hade mage att gå ut i pressen och säga att han blivit "kränkt" utav Leif GW Perssons uttalande i tv, bara en så´n sak... Nu är han ju inte dömd för mord ännu, det ska ju till mer bevis tydligen, men visst låter allting han säger otroligt.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Zara säger:

    man slutar aldrig att förundras... fy fan vilket äckel, rent ut sagt!



    är allt bra med dig annars, Raffa? :)



    Många kramar!

    2009-09-22 | 16:40:58
    Bloggadress: http://atomers.blogspot.com
  • Paula säger:

    Hej! Jag har slukat all information medierna släppt i detta fallet, det är ju så man baxnar. Själv såg jag inte Efterlyst men läste ju om det och det är klart Leif GW har rätt, han har antagligen bråkat med henne efter dom shoppade, sen har han tagit livet av henne i bilen och gjort sig av med kroppen. Min teori, men som du säger, man ska väl inte döma någon innan bevisen ligger på bordet.

    Kul att dottern klarade körkortet. Min hon har provat på några gånger att börja lära sig, men det har alltid runnit ut i sanden, nu är hon både för bekväm och kanske lite rädd, som man gärna blir när man blir äldre (haha, jag pratar om min dotter som äldre)...

    Själv har jag inte kört bil sedan 1981, då jag körde bil i USA! Dels hade jag under flera år ingen bil och senare hade min nya make så fin och ny bil att jag knappt fick sitta bredvid...

    Kram

    2009-09-22 | 18:09:17
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Zara:

    Allt är bara bra med mig, men jag hoppas verkligen att det där svinet får vad han förtjänar!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Jag såg i Mats Alm´s ögon att han var en psykopat och hur det än är, ska man ljuga, då ska man ljuga så det går ihop också...

    Jag gillar Leif GW Persson, han skräder inte orden och han är jäkligt skicklig tycker jag och jag tror ju också, att hon blev mördad ganska snart efter besöket på City Gross...

    Ja, nu kör hon för fullt dottern, hon hittar hela tiden orsaker till att ta bilen...

    Ha dé!/Kram

    2009-09-22 | 19:42:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Jag väntar med spänning på när maken får pension! Mopeden du vet...fniss!



    Jaadu...inte blir man förvånad! Såg inte efterlyst men har ju läst o hört o sett om eländet ändå! Min son var på besök hos oss i helgen och han talade om att Alm bott i Bollnäs...min hemstad. Ytterligare en som ska låsas in o nyckeln kastas!

    Kramen!

    Ragnvi



    PS. Håller med dig om att Furudal är vackert! Min väninna träffade sin kärlek och han hade hus i Dalfors...strax intill du vet?

    2009-09-23 | 04:48:37
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jadu, vi kanske stannar till på en fika när vi drar igenom Trönö...vem vet?

    Alm..jag tycker så synd om hans familj som har blivit offentliga genom hans medverkan i media, han har ju verkligen varit "mediakåt" (usch och fy vilka ord jag använder)..

    Men, han kan ju sitta och ruttna i fängelse, släng nyckeln!

    Ha dé!/Kram

    2009-09-23 | 12:29:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: