Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tålamod...

Kategori: Allmänt

...behövs... Blir så irriterad på maken, han är ute och klipper träd och fråga mig inte hur han klipper äppelträd och körsbärsträd, det vet han nog inte själv.. Det jag blir irriterad på, det är att hela tiden så ropar han på mig och frågar, om han kan kapa den och den grenen och för varje gång så räknar han med att jag ska släppa allt jag har för händer för att gå dit och titta..!? När jag påpekade det för honom, ja då blev han lite sur och antydde att jag inte gjorde nåt speciellt, så det där med att komma och kolla, det var helt som det skulle (enligt honom)... Nu höll jag på att laga mat och innan dess så var jag nere i tvättstugan och innan dess så var jag ute och plockade undan påsken och innan dess..... Det tar på tålamodet ibland... Ute har det varit mulet ända fram till nu, för nu så gör solen tappra försök att ta sig fram och varmt är det, flera plusgrader, ja, i alla fall omkring 5 och det är ju inte fy skam! Snö har vi i massor i trädgården, det kommer nog att ta lite tid innan den tinar bort, men vem vet, det kanske går fort som attan nu när det är varmgrader och det kommer visst att vara varmt på nätterna också så då så.. Nej, nu ska jag ta mina kryckor och gå en liten promenad tror jag, det ser så skönt ut ute och så kan maken få kapa sina jäkla träd bäst han vill... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Ibland provas tålamodet lite väl mycket...förstår hur du menar! Men grattis ändå till maken i efterskott!

    Jag vet resultatet av provsvaret nu...tyvärr var det inte bra, måste iväg o lämna nytt...

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-04-08 | 05:49:45
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Så ledsen jag blir att provsvaren inte var bra, hoppas att de nya visar bättre resultat.

    Ha dé!/Kram

    2010-04-08 | 17:19:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: