Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Aloha"...

Kategori: Allmänt

...säger de då de hälsar på Hawaii och det sa vi också i lördags.. En jättetrevlig, rolig och enormt välplanerad fest var det vi hamnade på. Tipspromenad och femkamp och såååå mycket skratt, det var så att jag var hes igår efter allt skrattande! Jag tror, att vi var 20-22 personer och utav dem så var det bara 1 som inte var Hawaiinspirerad och det var inte jag! Mormors lille Ture var ju också med och han tyckte nog att det var väldigt roligt, det var ju så mycket fina färger att titta på och när vi tävlade så gjorde han stora ögon.. Väldigt, väldigt trevligt var det, synd att äldsta dottern åkte på ett migränanfall från helvetet vid slutet på kvällen, men vi kunde ju roa oss ändå, hon fick gå och lägga sig och igår var hon mycket bättre. Vilken flax vi hade med vädret! Hela förmiddagen stod det som spön i backen och var helt igenmulet, men vid tretiden började det klarna upp och vid femtiden då festen skulle börja så sken solen från en klarblå himmel! Uppehåll och solsken, kan det bli bättre? Sen började det regna igen vid tidig morgontimma, men det gjorde ju ingenting... Idag är det måndag och maken ska börja lite smått med att sätta upp lekstugan, det är lite saker som måste inhandlas och jag har erbjudit mig att följa med (avskyr att vara på brädgårdar och kolla efter raka brädor...) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Va skoj att läsa att det du våndades för dvs festen, blev så lyckad! Ofta är det väl så, har man stora förväntningar så kan det bli platt fall...

    Jag har varit dålig på att höra av mig, du får ursäkta, jag mår skit av allt strul som är o som aldrig verkar ta slut. Senaste strulet var att makens laptop där han har hela sitt arbetsliv pajade, dvs. bildskärmen är vit...och att litauiska snickare lyckades såga snett och vint hos en kund förra veckan...hohoja, inte lätt att vara människa alla gånger.

    Idag ska svärsonen byta tändmodul i vår lånebil får vi se om den eventuellt är samarbetsvillig, håll tummar och tår!

    Kramen

    2010-08-02 | 15:13:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tofflan säger:

    Inga bilder från festen????? :D

    2010-08-02 | 18:00:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Paula:

    Det är ju oftast så, att om man har höga förväntningar så blir det ofta skit, men har man inga förväntningar alls så....

    Jag håller alla tummar och tår att allt kommer att ordna upp sig för er, det är ju inte lie åt gången precis...

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Jag tog faktiskt inga bilder, med dottern gjorde det så det kommer säkert ut på hennes logg på facebook...Ha dé!/Kram

    2010-08-03 | 00:19:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Jag finns inte på Facebook, så be henne skicka en bild till dig som du kan lägga ut på din blogg! :D

    2010-08-03 | 19:48:43
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: