Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är sååå nöjd med min dag...

Kategori: Allmänt

...fast maken är ju förstås mindre nöjd.. Att jag är nöjd, det beror på att jag ringde till äldsta dottern vid lunchtid och frågade om hon skulle med till Eskilstuna. Jah har en systerdotter som fyllde år och just denna systerdottern har haft det väldigt jobbigt efter att ha insjuknat i hjärnhinneinflammation och legat i koma i flera veckor och ingen visste, hur det slulle bli då hon vaknade, OM hon vaknade, men det gjorde hon efter ett ganska långt tag och efter det tror jag på under, att de kan ske! Väldigt dåligt närminne har hon och epilepsi (som de inte är säkra vad den kommer utav, det kanske är medicinen), men såååå glad var hon i alla fall att vi kom och gratulerade henne och mitt mostershjärta det log! (Hon kom ihåg oss!) Maken...han skulle sätta på sig sina strumpor i morse och det knäckte till i ryggen, så hela dagen har han varit konvalecent, men han har ju fått klara sig själv eftersom jag varit borta, men det har inte gått någon nöd på honom... I morgon är det jag som ringer till "kotknackaren" åt honom, ett besök där och han blir som en ny människa.... Nej, nu ska jag ta och besöka sängen en stund.. Ha dé!/Tant raffa

Kommentarer

  • Systerdottern Elin :) säger:

    Hej!

    Ja nog blev jag glatt överraskad när ni plingade på dörren! Minnesförlusten är typ 7 år tillbaka så nog minns jag er alltid :) jag kom ihåg att ni varit å hälsat på trots mitt grand mal efter att alla åkt. Ambulans tillkallades men inte skulle jag me inte!! Envis som en röd gris... det är nog jävlaranamma som fick mig att komma ifrån hjärninflammationen det här med minne och epilepsi är ju bara att ta... livet är viktigare! Hoppas allt är bra med er och att vi ses, kanske inte snart, men igen :)



    Kram,

    Elin

    2010-08-20 | 15:24:02

Kommentera inlägget här: