Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Att brodera...

Kategori: Allmänt

..är inte så lätt om man bara är fem år och det är första gången.. Lilla prinsessan har varit hos mormor en stund på förmiddagen för modern var till frissan (jag i morse), jag satt med gardinerna till "Lekebo" som lekstugan ska heta och prinsessan ville ju också sy förstås.. Jag plockade fram en hel korg full med brodergarn efter min svärmor och så klippte jag små fykantiga bitar tyg och efter det så "prickade" jag som hon skulle sy, fast prinsessan hade innan ritat med tusch, blomma, hjärta och Elvis (kattungen deras) med sele och lillmatte som höll i kopplet, jättefint var det men lite mycket och svårt att sy.. En helt färdig "duk" blev det och jag måste säga, att hon var fenomenalt duktig den lilla! Gardinerna till "Lekebo", det blev faktiskt kökshanddukar i vitt och lite mörgbeige, nästan lite "guldaktig" färg, riktigt snygga tycker jag.. Nu ska det sys kanal för det är längder (6 st) och sedan har jag smal (ur)gammal hemvirkad spets som jag ska ha till omtag hade jag tänkt, det kommer att bli så gulligt så! Ute har det visst slutat att regna, det ser faktiskt ut som om det kommer att klarna upp, det är ganska svalt och det tycker ju jag är bara skönt. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Men nu vill jag snart se en bild på Lekebo!

    Det verker bli hur fint som helst!

    2010-08-24 | 15:14:56
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Å vad ni pysslar! Men jag håller med föregående talarem nu vill vi se en bild på Lekebo! :D

    2010-08-24 | 21:16:17
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT & Tofflan:

    Det har bara förekommit bilder i min blogg en (1) gång och det var när byrackan gick bort, så få se hur det blir...

    Ha dé!

    2010-08-25 | 13:04:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: