Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fredag igen...

Kategori: Allmänt

...inte klokt, va fort veckorna går... Har ätit middag, det blev faktiskt oxfilé Provencale och det var ganska gott, lite segt(?!)kött bara och jag undrade ju om oxen hade självdött... Har varit till IKEA idag, hade äldsta dotter och lilla prinsessan med, inhandlade bord (maken tyckte att vi kunde köpa istället för att han skulle göra) och två stolar, det blev ett blått bord och röda stolar och jag tror, att det blir hur bra som helst. (Vi ska väl upp och "inspektera" i morgon tror jag..) Jättegulligt blev det med gardinerna och så ligger det två små trasmattor på golvet, en fasadflagga har "Lekebo" också fått så nu så... Hösten, den har nog börjat så smått, det är inte många grader på nätterna och dagstemperaturen är ju inte mycket att hurra för.. Nu ska jag ta och diska efter middagen, därefter blir det väl tv kan jag tänka, Doobidoo kan jag tänka mig att titta på, det brukar ju vara ganska lättsamt, därefter blir det att vänta till klockan blir tio, då är det sista delen av "Five days", jättebra serie tycker jag. (Men jag gillar ju allt Engelskt..) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: