Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fredagen den 13:e.....

Kategori: Allmänt

...är det idag.. Otursdag för många, men för mig spelar det egentligen ingen roll vilken dag och datum det är, jag är född klantig! Jo, det är sant! Men, jag är så van att klanta till det så.... Ute är det fint väder, fast det är så kvavt att svetten lackar så fort man rör sig. Maken, han håller på att snickra på lekstugan och igår hade han och jag "taklagsfest" (dottern och de små kungligheterna var inte hemma), vi tog varsin cider i dotterns trädgård och det var hur mysigt som helst. Idag håller han på med väggarna och så är det ju fönster som ska sättas in och det blir ju inget "hafsjobb" så det tar sin lilla tid... Ja, huvudsaken att han har något att göra, då är ju han nöjd! I kväll kommer grannen Carina hit en sväng, vi ska äta lite paj, ostar och kex, det blir nog jättetrevligt, ja, vi ska väl ta ett eller två (!) glas vin också... Nu är jag förresten klar med vår soffa och den blev "ganska hygglig", den luktar gott och ser mycket fräschare ut och det är ju bra för den har ju många år på nacken.. Nej, nu önskar jag alla en trevlig helg! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: