Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ny soffa...

Kategori: Allmänt

...har våra kära grannar och vänner införskaffat och den är så snygg! En RÖD (och då menar jag RÖD) hörnsoffa i skinn har de investerat i och jag trodde ju aldrig att det skulle bli så snyggt som det blev.. Själva har vi en vinröd hörnsoffa i tyg som sett sina bästa dagar, men maken han kan inte tänka sig att vi skulle behöva byta ut den, inte då! "Den är ju bara 12 år, en soffa ska väl hålla längre än så".. Just så säger maken så nu ska jag iväg och förhoppningsvis få tag i ett bra textilshampo eller skumtvätt för det behövs efter alla dessa år och det blir ju avsevärt billigare än att köpa en ny soffa! (Tråkigt, jag vet, men vad gör man..) Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Ja, vi gjorde misstaget att köpa en beige soffgrupp, trist så det förslår men det är i alla fall microfiber så när jag spiller rödtjut går det lätt att få bort! :o)

    2010-08-12 | 12:50:52
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Har införskaffat preparat som jag hoppas, ska hjälpa..

    Ha Dé!

    2010-08-12 | 15:53:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Vi handlar inte möbler så ofta men när det händer så blir det gärna på Blocket eller något annat second hand-forum. Det beror dels på att vi gillar tanken på återbruk, dels på att just bra möbler är förhållandevis lätt att få tag på på nätet. Ibland måste människor snabbt göra sig av med möbler pga flytt eller skilsmässa och då har man inte tid att invänta den köpare som är beredd att betala mest.

    2010-08-14 | 11:58:06
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: