Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndagsförmiddag...

Kategori: Allmänt

...och jag har inte gjort annat än bäddat sängarna... Ska alldeles strax gå upp till de små kungligheterna för att vara barnvakt några timmar för modern deras ligger på vårat "loft" och sover, hon har jobbat i natt. "Mågan" jobbar 12-20(21)..jag vet inte så noga, men dottern börjar 21, det vet jag! Det är ett par tre timmar som det handlar om efter lunch och det är lika bra, att vi håller oss hemma hos dem så att det är lugnt här... (Förresten så har de ju "monstret" Elvis som vill ha sällskap..) Igår tog vi med de små kungligheterna och spelade minigolf maken och jag och gissa vem som kom sist? Jo, jag!...Förstås.. Roligt var det, men ganska mycket tjat (från maken och mig) för de små har en tendens att stå precis där golfklubban svingar och snacka om att ha schvung i slagen!! Ute är det mulet och jag tycker att det är skönt, man behöver lite sådana dagar också.. Nej, nu är det dags att förflytta sig ca. 100 meter.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: