Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

6 meter från poolen...

Kategori: Allmänt

...ligger terrassen till lägenheten som äldsta dottern med familj bor i just nu.. Dottern ringde igår kväll för att tala om, att resan gått bra (hon känner sin mor ganska väl och visste hur orolig jag var, hade ju hela min familj på samma plan!) Tyvärr så har prinsen kräkts hela natten och hade feber idag, men han var på bättringsvägen och det är ju bra, hoppas bara att de andra klarar sig. Nu kommer mina döttrar att köra "operation övertalning", de vill att vi alla ska åka till samma ställe nästa år i slutet på december och ja, kanske det, "den som lever får se".. Här har vi just nu drygt 20 minusgrader och jag tycker att det är alldeles för kallt, kommer säkert att bli ännu kallare till natten.. Elvis har blivit sig själv igen (marodören), han verkar trivas bra här hos oss och äter precis allt som vi äter och i morse snodde han pressyltan som maken hade på sin smörgås, men precis som med byrackan så gjorde det absolut ingenting! Ja, min man, han älskar sånt som många andra inte äter, som tex. grisfötter och som sagt pressylta (fast jag gillar också sylta) och nu vet vi, att Elvis delar makens smak "för det goda"... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Våran kattkille är helt besatt av mat, jag måste snart börja laga en extraportion bara åt honom! :o)

    2010-12-15 | 09:09:50
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Elvis äter också mycket, kanske för att han är kastrerad, har hört att de kan bli väldigt matglada då och han gillar ju vår mat mest...

    Ha dé!

    2010-12-15 | 10:42:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Låter härligt - förutom kylan, kräkningarna och pressyltan, då! ;-)



    Kramen!

    2010-12-15 | 12:30:01
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: