Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kattlådan är invigd...

Kategori: Allmänt

..utav världens finaste Elvis.. Ja, maken och jag har varit och hämtat "hem" honom eftersom han skulle få vara ensam till i morgon och det gillade inte vi! Just nu så ligger han bredvid mig här på bordet, han har haft det lite jobbigt, det ska ju gås igenom allting igen och adventsgranen, den kommer väl att få en duvning och även den stora granen i vardagsrummet antar jag... Tjälknöl gjord på älg har han fått och det gillade han starkt! Ja, mågen hade med sig älgkött och det var ju stelfruset så jag satte in en bit i ugnen innan jag la mig igår kväll så det blev middagen idag, med rotfruktsgratäng och en grönsallad, inte helt fel.. Nu ska jag sätta mig i soffan och se om jag får sällskap av en liten katt, det blir ju (förhoppningsvis) bra på tv klockan nio, "Drottningoffret" baserat på Hanne Vibeke Holsts romanserie om kvinnor och makt, gillar det hon skriver och hoppas att jag inte har för höga förväntningar.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men nu är väl Elvis nöjd och glad?! Shopping är ALDRIG nån höjdare, mellandagarna är det värre än värst, så BRA jobbat! :D

    Drottningoffret var jättebra, tyckte jag!

    Kramen!

    2010-12-28 | 09:00:50
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, Elvis är nöjd, låg på mitt bröst och lät som ett tröskverk i morse..

    Avskyr shopping, verkligen avskyr, men ibland måste man ju..

    Drottningoffret var bra och det kommer säkerligen att bli bättre, ser fram emot de två andra avsnitten.

    Ha dé!/Kram

    2010-12-28 | 09:31:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Den kattsanden har jag inte hört talas om, spännande! Jag myser Åsa för jag märker hur mycket du tycker om lille Elvis!

    Och som vanligt missade jag Drottningoffret...vi spelar spel istället, fniss!

    Kramen!

    Ragnvi



    PS. Faktiskt har vi klarat oss från den värsta kylan tycker jag, en dag hade vi minus 23 men oftast under minus 10! Men snö, det har vi!

    2010-12-29 | 07:03:54
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Låter mysigt med "kattkväll"! Det där spinnande ljudet blir aldrig störande, bara trivselljud, det är ju märkligt. Vi hade lyckan att ha ett par kattfröknar här över jul, annars gäller hundar i vårt hus och det är heller inte fel.



    Gott Nytt År!

    2010-12-30 | 06:51:10
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jadu, det känns så bra att ha en liten "fyrfoting" att skämma bort (igen), för är man mormor och morfar så är man..

    Inte helt fel att skippa tv:n och umgås med att spela spel i stället, serier går ju alltid i repris, men inte livet..

    Ha dé!/Kram



    Inga:

    Jag är ju ingen kattmänniska och får jag välja så är det hund som gäller, men visst är det mysigt med en spinnande katt..

    Ha dé!

    2010-12-30 | 14:58:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Åh, va gôtt med tjälknôl gjord på älgkött!!!

    Gillar du "Drottningoffret" på tv? Jag tycker de har fått till den riktigt bra´. Har ju hunnit se två avsnitt nu. Jag har läst boken och den (och böckerna före den) är ju så otroligt bra.

    Kramen.

    2011-01-04 | 20:51:50
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Jag är lite dålig på att laga till viltkött, tjälknöl är ju det enklaste som finns egentligen, så det fixade jag...

    Gillar allt som Hanne Vibeke Holst skrivit, det kan ju bli väldigt annorlunda när det filmatiseras, men tycker att de lyckats väldigt bra..

    Ha dé!/Kram

    2011-01-05 | 23:16:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: