Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Maximal otur...

Kategori: Allmänt

...hade väl både skidåkaren och jägaren i Småland.. Att avlossa ett skott och med det fälla en älg, det är ju bra gjort och det att kulan går igenom älgen och träffar en skidåkare så oturligt att även han avlider, det är väl ett skräckscenario om något! Stackars människa som blev träffad och stackars jägare (ja, det var väl synd om älgen också..) Situationen är ju en sådan som mam bara ser på film annars.. Sen har vi den så kallade "Gryningspyromanen"..!? Han kan väl inte vara frisk på en enda fläck! Det konstiga är ju, att polisen har haft spaning på honom, så pass att han blivit väldigt irriterad över det och jag undrar ju, hur sjutton har han klarat av att elda utan att polisen kommit på honom? Tänk, vad mycket tokigheter det finns här i världen ändå... Var ju på dansuppvisning och det var en riktigt bra show, mycket "drag" och duktiga barn/ungdomar. Det enda jag skulle kunna "klaga" på, det är att jag tycker att de som är kortast i rocken ska stå längst fram.. Igår var jag på 2:a adventsfika hos dotter och små kungligheter, de hade varit i Rättvik och bakat hela dagen och det var så gott så! Snöat har det gjort i helgen, hela 1,5 cm har vi fått sammanlagt och jag vet, det finns ställen i tex. Skåne som har en meter! Lite konstigt är det ju, att vi i "mitten" vi får knappt någonting, men eftersom det är vitt så behöver vi inte få mer heller... Nu är det bara en vecka kvar tills vi ska vara kattvakt, det ska bli roligt med en "fyrfoting" i huset igen och jag hoppas ju, att Elvis vill vara här.. Yngsta dottern och Ture har haft det bra i Hamburg, lite tråkigt att Ture fick kräksjuka på hemvägen, det hade börjat redan på flygplatsen och han mådde inte alls bra när de kom hem, sedan så blev det dotterns tur, men nu så är de "pigga" igen, fick ett mms nu på morgonen på en nyvaken liten Ture som sken som en sol (som vanligt). Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Kul att showen var lyckad, men stackars Ture och hans mamma som blev sjuka!



    Hoppas allt är väl med dig och "guben"!



    Kramen!

    2010-12-06 | 18:38:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, nu har Ture avverkat sin första magsjuka, undrar hur många till det kommer att bli..

    Med "guben" och mig är det väl bara bra, vissa dagar kan jag sälja honom till lägstbjudande, men det finns ju bättre dagar..

    Ha dé!/Kram

    2010-12-07 | 11:13:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Jo, men då förstår du att jag valt ett liv utan "gube" ;-) Närå, man ska vara rädd om varandra och visst kommer det dagar när man är mindre glad, men min Anna står alltid vid min sida, i vått och torrt! Och det gör säkert din "gube" också!



    Kramen!

    2010-12-07 | 16:36:56
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    "I nöd och lust" heter det ju...

    Ha dé!/Kram

    2010-12-07 | 18:52:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Det är lite omvänt med snön i år! Medan vi var i Umeå och hade lite snö på marken, solsken och lagom vinterkallt 7-13 grader så var det värsta ovädren neröver.

    2010-12-10 | 16:59:56
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: