Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Storstryk...

Kategori: Allmänt

...av en 8-åring, det har vi fått idag maken och jag! Prinsen var här i eftermiddag, jag hämtade upp honom vid lunchtid på väg hem från affären och vi har spelat TV-spel i fem (5) timmar! Kan tala om att han spelade "skiten" ur oss och gissa, om han var stöddig! Själv är jag så stel nu att jag knappt kan röra mig och jag bävar för morgondagen... Nu ska de små kungligheterna vara här efter skola/dagis i morgon eftersom modern jobbar kväll och jag vet ju hur det kommer att bli, först äter vi tacos (då vet vi att de äter av bara sjutton) och sen så åker vi väl på däng igen antar jag! Ute har det varit kallt idag igen och det verkar inte som om det ska bli nåt bättre framöver heller så det är väl bara att "gilla läget".. Yngsta dottern och charmtrollet Ture är framme i Hamburg och resan hade gått jättebra, inte ens tåget var försenat.. Nej, nu ska jag ta och diska efter middagen som bestod utav (kyckling)levergryta och ris, ganska gott blev det faktiskt.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å vad det låter kul - trots träningsvärken! :D

    Kram!

    2010-12-02 | 12:40:58
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är jätteroligt och gissa, om man blir slut...

    Ha dé!/Kram

    2010-12-03 | 09:32:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vad tuff du är som spelar tv-spel. Nåt sånt har inte vi så jag får minsann sätta mig på motionscykeln om jag vill röra på mig. Nöjet med det är att jag samtidigt lyssnar på en ljudbok. :-)

    Ja det är vanskligt att ge sig ut med tåg nu när det är vinter. Såg på Debatt igårkväll om just allt strul med tågtrafiken. Varför i hela friden har de eftersatt underhållet av allt som har med tågtrafik att göra? På 60 och 70-talet låg Sverige i framkant med sin tågtrafik som sällan strulade hur kallt och snöigt det än var. Sen har de tydligen bara slagit sig till ro och inte underhållit varken spår. ledningar eller tågen så därför är vi där vi är nu. Bedrövligt.

    Ha en skön helg!

    Kram.

    2010-12-03 | 14:16:39
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ja, jag trodde väl aldrig att jag skulle klara av att spela ett TV-spel som just det vi har, men poängen är ju att man gör det man kan..

    SJ har totalt spelat ut sin roll tycker jag, man ska ju kunna lita på att man kommer dit man ska och som man betalat för OCH det blir ju vinter varje år, vare sig man vill eller inte..

    Ha dé!/Kram

    2010-12-03 | 18:36:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: