Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vilken skillnad..

Kategori: Allmänt

...det är att ha en "fyrfoting" i huset... Man blir då alldeles "fnoskig" och faktiskt lite larvig, åtminstone maken och jag.. Elvis har varit hos oss första natten och det har gått jättebra! Vi tog med honom upp på övervåningen då vi gick och la oss och han kollade runt lite (han hade varit där uppe innan också) och sen gick han ner igen.. Märkte att han kom efter en halvtimme ungefär och då la han sig i makens säng, efter det så har han alternerat mellan våra sängar, men inte ett knyst har jag hört från honom.. Det har varit så mysigt att ha honom bredvid sig, "nästan som en minibyracka" sa maken, fast inte lika tung.. Kul att se, att det liksom direkt finns favoritplatser för Elvis att ligga på, en är ju (förstås) i fönstret på altanen där han har full uppsikt över fågelbordet.. Nu har vi bestämt, i samråd med dottern, att Elvis ska inte vara ute under tiden de är på semester för skulle han försvinna, ja då vet jag inte vad vi tog oss till. Julskinka och grisfötter det är en favorit hos honom, han blir överlycklig när han får smaka och ja, vi ska skämma bort honom! Just nu sitter (förhoppningsvis) döttrarna med sina familjer på planet till Fueruventura och jag hoppas verkligen att de får fint väder, mycket sol och bad. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men blir det inte hårigt i sängen??? Katthår har ju en tendens att krypa in överallt... Smart drag att låta honom vara inne, tänk om han skulle försvinna igen!



    Kramen!

    2010-12-13 | 20:48:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag har ännu inte sett ett enda tappat hårstrå från Elvis, lite knepigt kanske för visst brukar de väl fälla..?

    Ha dé!/Kram

    2010-12-14 | 14:03:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Visst skapar en kisse trivsel i hemmet, det har visst ni också märkt av! En kurrande spinnande kisse på magen på morgonen gör att man vaknar med ett leende!

    Kramen

    2010-12-14 | 17:07:22
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Här vaknade jag mitt i natten av en spinnande katt på mitt bröst, han lät som ett tröskverk!

    Ha dé!/Kram

    2010-12-14 | 18:42:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: