Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Altanen...

Kategori: Allmänt

...igen då... Alltså, vi har en ganska stor altan som vi använder året om, man kan säga att den är kombinerad altan/kök/vardagsrum och på vår altan har vi haft en "låda", ja, mer som en vedlår.. Nu när elementen är på plats och fungerar som de ska och det är varmt och skönt, då har maken bestämt att han ska göra en fin vedlår.. Ja, han har stagat upp "lådan" (kan lova, att den är stadig!)..och nu så håller han på att klä den i pärlspont och det tar sin lilla tid (kanske beroende på att "lådan" kommer att överleva en jordbävning värre än Haiti, det enda som kommer att stå kvar är väl "lådan..) Har jag nämnt någon gång förut, att min make, han är noggrann när han snickrar, inget fel i det, men.... Har haft lillprinsen här efter skolan, hämtade honom och vi åt "mellis" tillsammans och han tycker att det är jättebra med en morfar och mormor som skämmer bort sina barnbarn..?! Kan det bero på, att jag vet vad det är som lillprinsen gillar och givetvis så får han det, ja inom rimliga gränser förstås och idag hade de fått fiskgryta i skolan till lunch och den var inte ett dugg god enligt lillprinsen. Prinsen tyckte, att de kunde väl steka fisken i stället för att lägga den i sås, en sås som inte ens var god... Han smakar allt och det tycker jag är jättebra, men man kan ju inte gilla allting, eller som han sa, "jag smakar ju och det måste man ju göra, annars vet man ju inte om man tycker om eller inte", men jag ångrar nästan att jag smakade surströmming för det, det var inte gott! Men, sa jag, du smakade i alla fall... Ute har det snöat nästan hela dagen, ingen tung snö, men ändock snö! Nu ska jag faktiskt göra med fisken som lillprinsen tyckte att man skulle, jag ska steka den för här serveras stekt torsk till middag. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: