Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Målat...

Kategori: Allmänt

..har vi gjort, hela eftermiddagen... Vi var och inhandlade mer färg på förmiddagen, lite nya penslar och annat "krafs" som man behöver.. Halva altanen har vi hunnit med och eftersom vi målar med vattenbaserad färg så är ju torktiden avsevärt kortare än om man målar med oljebaserad och så slipper man lukten. I morgon bitti sätter vi igång igen och det ska bli roligt att se, om jag kan röra mig överhuvudtaget... Rådjur har jag serverat till middag, maken tyckte att det var jättegott, men jag åt bara hasselbackspotatis och sås för köttet "växte" i munnen på mig och jag vet inte varför? Jag har aldrig gjort rådjur förut, men jag har ätit när andra har gjort så vet inte vad som flög i mig när vi skulle äta, för maken han åt en andra portion också... Så är det.. Nu väntar jag på att Let´s dance ska börja, maken tittar på skidor, det är ett stort intresse hos honom, (längdskidor), fast han åker inte själv, men han vet tamejsjutton allt om alla som tävlar och han sitter och kommenterar för sig själv (högt) och ibland tror jag att han har sällskap vid tv:n som han pratar med. Det är likadant när han håller på och snickrar, han pratar högt för sig själv och det kan vara ganska komiskt.. Nu ska jag göra honom sällskap, då blir han så glad för då tror han att jag är intresserad... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Sitt du där i soffan o låtsas, haha! Här är det ju äkta intresse, vi väntar på OS som på julaftonen, fast mycket mer! Kalla vann idag, alla var inte där, men nu har hon fått en bra portion med självförtroende. Jag har ju två länder att heja på, o på OS funkar det faktiskt riktigt bra, mindre bra när det är landskamper, hihi

    Ha nu en skön helg på altanen.../Kram

    2010-02-05 | 19:45:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Hoppas att allt gått bra för dig den här veckan, det var väl igår som du var till Falun och tandläkaren...eller?

    Om det blir att ni måste till Falun framöver så kan ni ju göra ett besök hos oss, det serveras både bastubad och whiskey...ja, lite mat ska väl också gå att frambringa...

    Sovplats, det finns...vi har ett helt loft...

    Ha dé!/Kram

    2010-02-05 | 22:55:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: