Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Rudolf med röda mulen"...

Kategori: Allmänt

...ser jag ut som.. Har fått en "plojt" mitt på nästippen som är illröd! Jag säger bara det...tur att det finns medel att kleta på.. Maken, han har gjort nattygsbord till dockskåpet idag och nu så har lilla prinsessan sovrummet fixat för jag har sytt täcke och kuddar till dubbelsängen idag och snacka om pillergöra, men kul har det varit! Ute är det mulet, det är omkring 5-7 minusgrader och jag tycker fortfarande att det är för kallt.. Min systerdotter ligger fortfarande mer eller mindre okontaktbar på lasarettet och krampar stup i ett så det är inte roligt.. Nu ska jag ta mig en tur med sparken tror jag, det är ju trots allt bra sparkföre! Ska höra om maken vill följa med, han brukar "älga på" som bara den, han har ju långa ben han... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Men va tråkigt att läsa om flickebarnet som är sjuk! Hoppas nu att hon redan börjat krya på sig med rätt vård!

    Så ni är så många syskon, vi är faktiskt också fem, men tre mammor och en pappa...

    Du lockar alldeles förfärligt med trevligt sällskap och bastu! Inte alls otänkbart att jag tar dig på orden när våren o värmen kommer...men inte för att jag ska till tandis, för det gör jag på Ludvika lasarett. Och det ska inte bli mer än en gång till har jag bestämt! Oavsett vilka medel dom stoppar i mig så får det räcka, plånboken klarar inte flera besök!

    Håller alla tummar för ett lyckligt slut för din systerdotter

    Kramen

    2010-02-10 | 16:46:40
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Det är bara att höra av sig!

    Ha dé!/Kram

    2010-02-11 | 18:43:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: