Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det går framåt...

Kategori: Allmänt

...för maken och hans "projekt" med "kattvinden"... Nu har det kommit upp hyllor och det är ju bra, men gästrummet är fortfarande fullsmockat med grejor och jag undrar bara, när ska han fixa det...? Nu är ju han en "gammal pensionär" så man får väl ha lite tålamod antar jag, men det vore ju roligt att komma åt kläderna som är i garderoberna i gästrummet... Nu ska vi först iväg och handla lite och sen när vi kommer hem så ska jag sätta lite "blåslampa" i baken på honom tror jag! Hade de små kungligheterna här efter skola/dagis igår för modern jobbade kväll och det är så roligta att lyssna på dem, den lilla prinsessan, hon har fått "attityd" och det kan ju vara både bra och dåligt och hon låter jämt! Lillprinsen, han blir så trött på hennes sjungande och pratande, men jag har sagt till honom, att det är väl bättre att hon sjunger än att hon gråter hela tiden, för hur jobbigt skulle inte det vara.. I kväll ska kungligheternas bästa kompisar sova över hos dem och gissa, om de är glada! Ja, det är två bröder och den yngsta är prinsessans kille, han som hon alltid leker med på dagis och som hon (även han) alltid vet var hon har och jag får vara "bonusmormor" åt honom för hans egen mormor bor så långt härifrån. Känns ganska gôtt faktiskt! Nej, det här duger inte! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Blogg.se strular idag, har inte kunnat kommentera hos en enda, få se nu då! Här var dagens projekt att ta bort ljusslingor på balkongen, fastfrusna som de var...

    FÖr kallt för min tand att vistas ute, men det ska väl bli varmare nån gång...nu väntar jag på Robinsonupplösningen, och hejar på Mats som de flesta andra också verkar göra

    Kramen

    2010-01-30 | 19:54:39
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Äntligen funkar min blogg igen...så nu finns ett inlägg att läsa o begrunda! Vi ska flytta!



    Kramen!

    Ragnvi



    PS. Inte nog med att du är mormor..du är ju bonusmormor också...sicken lycka!

    2010-01-31 | 07:04:34
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag har inte varit så engagerad i Robinson de senaste åren eftersom de som verkligen är värdiga vinnare alltid röstas ut via pakter, men denna omgång har jag sett 75% i alla fall och jag är enbart glad att inte Jimmy vann!

    Synd, att inte Sanna höll hela vägen, men jag har tyckt att de flesta tävlingar varit "killinriktade", men...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Hoppas ni får "skrutthuset" sålt ganska snart så ni slipper dubbla kostnader..

    Men, hur ska jag åka då..?

    Ha dé!/Kram

    2010-01-31 | 10:18:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: