Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Ketchupeffekt"....

Kategori: Allmänt

...finns det ju någonting som heter... Här har det varit sån effekt idag! I morse när jag kom ner till morgonkaffet så sa jag till maken, att...idag har jag så j-la ont, en 8 på en 10-skala (ja, de brukar ju köra med sån "skala" på lasarettet) och jag sa det bara för att han skulle fatta, att idag har jag ont! Vad säger maken då? Jo... ..Att han ska plocka ur vår "kattvind", ja, den stora skrubben med snedtak som vi har i hallen på övervåningen (vi har två stycken till..) och i den skrubben har det samlats grejor sedan minst 14 år tillbaka... Gissa, var alla dessa grejor finns nu.. Jo, i gästrummet! Han har bestämt, att det ska upp hyllor på väggarna och det är ju bra, det är alltid praktiskt med mycket hyllor, men jag skulle kunna klara mig utan allt gnäll över alla grejor som VI har.. Äldsta dottern, hon sa att vi fick inte kasta någonting innan hon kollat vad som finns och så har vi ju en dotter i Gävle också.. Skottat snö har maken gjort i omgångar idag, det har snöat och snöat, förra året vid samma tid så kom det lika mycket snö, jag ringde hem till grannarna från flygplatsen i England för att höra efter hur mycket snö det kommit för jag var på väg hem och det pratades om snöovädret på Engelsk tv.. Har haft lillprinsen här efter skolan idag, prinsessan var med modern till jobbet för där var det julgransplundring med gamlingarna och prinsessan hade träffat tomten och fått godis! Nu var hon noga med att tala om, att det var en "människa" som klätt ut sig till tomte och det förstod ju hon eftersom riktiga tomten var på semester! Dansskolan har hon också varit på idag och en uppvisning fick vi när de kom hit och åt middag och jag säger då det, gud så näpet! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Mai säger:

    Om ni skulle ha jättetråkigt nån dag, så kom hit en sväng!!

    Jag är rolig som fan...hahahahaha



    Puss från Mai

    2010-01-27 | 21:44:52
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Sambon min blev som barn på nytt igår..fick äntligen köra lilla snötraktorn! Då sitter det inte fast....

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-28 | 06:42:50
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    2010-01-28 | 23:41:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Mai:

    Jag har skrivit två kommentarer under dagen och ingen utav dem kom med, så jag försöker väl igen då....

    Ja, nu är väl ingen utav oss syskon speciellt roliga, men du ska aldrig känna dig säker, helt plötsligt dyker vi upp!

    Ha dé!/Kram

    2010-01-28 | 23:45:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det är ju otroligt egentligen, ge männen en "leksak", så nog sjutton blir det roligare allting...

    Maken har klagat lite över att det är såååå jobbigt att skotta och det flera gånger per dag och jag, "glädjedödaren" talar om, att det kommer att snöa ett tag till.....

    Ha dé!/Kram

    2010-01-28 | 23:48:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Här snöar det rejält än! Och idag måste jag ut med bilen..ska jobba! Gårdagen satt sambon mest o nötte byxbaken på lilltraktorn...medan jag slet som ett djur med handskottningen åt djuren! Skulle nästan önska ombytta roller...men då hade väl jag kört ner i ån!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-29 | 06:19:16
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Snöandet har upphört här, men nu är det kallt istället...

    Hoppas, att du får en bra dag på jobbet.

    Ha dé!/Kram

    2010-01-29 | 09:49:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Låter som ett nyttigt projekt med kattvinden. Kul uttryck också, en plats för katterna att gömma sig på. Jag känner igen det där med att barnen vill kolla innan man slänger. Under de första åren när de flyttat hemifrån så fick jag inte slänga något alls!

    2010-01-31 | 06:23:43
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Det är ju bra om det finns nå´t som passar barnen, det som är bara "räsche" för oss kanske passar hos dem...

    Ha dé!

    2010-01-31 | 10:13:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: