Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snäll igen...

Kategori: Allmänt

..är jag.. Det är skönt, att få "spy ur " sig det man gått och funderat på och jag står för vartenda ord, men som sagt, idag är jag snäll igen! Så pass snäll, att det serveras paltbröd och fläsk (vit sås också förstås) till maken och "mågan", stuvade makaroner med köttbullar (och fläsk) till oss andra till middag idag.. Fick tag på paltbröd i Hedemora faktiskt, det är inte så lätt att hitta bland hyllorna längre, det är ju en gammaldags rätt som håller på att försvinna och här i Dalarna tror jag att det bara tillverkas i Stjärnsund. Som sagt maken och "mågan" har ju den rätten som en stor favorit (de älskar ju surströmming också....), men vi andra gillar den inte så... Ute är det fortfarande mellan 15-20 minusgrader och jag blir knäckt snart! Det tar så mycket energi utav en när det är kallt så länge och jag känner mig helt slut.. Visst är det vackert ute, det är så frostigt att det ser "krispigt" ut, men.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Först vill jag bara komma ihåg att säga en sak till dig; Jag beundrar dig så! Du skriver från hjärtat och står för det! Fast du vet att vissa läser din blogg...

    Jag läser alltid allt du skrivit även om jag inte kommentarer alla inlägg....summerar oftast det sist skrivna.

    Hoppas nu att barnbarnen inte blir lidande...så lågt av vissa i så fall!

    Och hon på FK är nog inte värd din omtanke....

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-15 | 07:53:41
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Tack!

    Att få detta "omdöme" från dig, det är värt mycket må du tro!

    Hädanefter så är det "raka puckar" som gäller om de små kungligheterna funderar över saker och ting, tänker inte hålla några andra bakom ryggen nå´t mer.

    Hon på FK...jadu..?!?!

    Ha dé!/Kram

    2010-01-15 | 09:44:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Stå på dej, annars gör någon annan det.

    Bra rutet och skrivet! Kram

    2010-01-16 | 01:09:42
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning igen! Nu är här bara minus tre idag...hoppas det är lika hos dig så ni kan bada tunna!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-16 | 06:25:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Tack!

    Ja, nå´n gång tar ju tålamodet slut...så att säga..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Här är det också "värmebölja", -5,4 just nu så det ser ganska hoppfullt ut!

    Ha dé!/Kram

    2010-01-16 | 07:40:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: