Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Trevlig kväll 2...

Kategori: Allmänt

...var det igår... Tunnbad blev det, men inte för mig, är så stel att det där med att ta sig i och ur, det var ingenting jag ens försökte mig på (tror inte ens att det fungerat med vinsch!?).. Men det var trevligt ändå, jag var ute med de badande och fotade istället och skrattade, det gjorde jag! Vi blev bjudna på mat först och lite gott att dricka till den och vi satt och pratade under tiden som "förste eldaren" gick ut med jämna mellanrum och "petade in en pinne i brasan".. Vädret var faktiskt riktigt bra, omkring 4-5 minusgrader och liiiite nederbörd och det får man ju tacka för! Idag är det tv:n som gäller för maken, det är ju skidor både på längden och tvären och han bara njuuuuter... Jag håller på med biff stroganoff, det får duga som middag idag (ja, det brukar ju bli gott)... Dottern och "mågan" ska till Sandviken och hämta de små kungligheterna, de har ju varit hos moster med sambo sedan igår och de skulle visst till Parkbadet i Sandviken idag och bada, då passar det ganska bra att de hämtas upp där.. Igår var det bio som gällde för de små kungligheterna och lilla prinsessan, hon var alldeles bedårande i rosa stickad klänning med matchande långärmad top och strumpbyxor i grått och så hade dottern satt upp "Margarethaflätor" på henne (ja, flätor som "går ihop" uppe på huvudet) och det var bara sååå fint! Nu heter ju prinsessan Margaretha i mellannamn så det passade ju bra! Vet, att de små kungligheterna har haft ett jättebra dygn tillsammans med sin älskade moster, det finns nog ingen som kan "slå" henne när det gäller och det är ömsesidigt. Kungligheterna, de blev väldigt förvånade när de såg mosters mage, det var ju ett par veckor sedan och på dessa veckor har magen blivit myyyycket större, men det är bara mage, inte ett uns "överflödigt" och hon är strålande vacker min yngsta dotter! (Ja, nu är ju jag partisk, men ändå...) Nej, nu ska jag göra lite nytta, energin börjar återkomma efter den långa kylan och sömnbristen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Det kan vara förenat med livsfara att ta sig i o ur badtunnorna! Även när man ska gå från och till så kan det vara snorhalt...men annars är det ju toppenskönt o man sover som en liten gris efteråt...kan det ha något med badölen att göra, hihi

    Nu stundar en ny vecka, mildare har vi fått men med en riktig snålblåst. Tidig väckning, bilen ska på besiktning och för att komma till badet får jag vackert lov att hänga på!

    Kram

    2010-01-17 | 18:43:09
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, att ta sig i och ur tunnan, det var "halkigt" och inte bara på grund av "badölen"...

    Ha dé!/Kram

    2010-01-18 | 09:14:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: